Vo svete štyroch kolies zarezonovalo meno Picasso najmä vďaka automobilke Citroën, ktorá meno španielskeho umelca použila pri viacerých rodinných MPV. Dnes ich označuje inak. Slávne priezvisko sa napriek tomu vracia na mapu, za čo vďačí švajčiarskej firme Picasso Automotive aktuálne prezentujúcej svoju prvotinu menom 660 LMS.

Táto spoločnosť vznikla v roku 2020 a volá sa podľa jedného zo svojich zakladateľov, ktorými sú Stefano Picasso a Robert Wild. Vlani v januári startup avizoval superšport PS-01. Medzičasom prešiel projekt prekrstením a zároveň mnohými dizajnovými i technickými úpravami, svoju základnú myšlienku si však ponechal. Stále je to karbónový pretekár na bežné cesty.

Váži 980 kg a má 660 koní

Picasso 660 LMS má karosériu tvorenú primárne odhalenými uhlíkovými vláknami, ktoré sú pokryté len čírym lakom. S ich tmavou farbou kontrastuje niekoľko modrých detailov. Pri návrhu tvarov tohto kupé nehral vzhľad primárnu úlohu, dôležitejšie boli chladiace kanály a  kilogramy hmotnosti či prítlaku. Dôraz na aerodynamiku ukazuje najmä zadná časť s veľkým nastaviteľným krídlom.

Ako uvádzajú autori, pri maximálnej rýchlosti 315 km/h vozidlo dokáže vyvinúť prítlačnú silu ekvivalentnú záťaži 960 kg. Takmer rovnaká hodnota charakterizuje hmotnosť. Superšport váži menej než tonu, v pohotovostnom stave je to 980 kg. Okrem povrchových panelov má na tom podiel aj použitie karbónového monokoku vyvíjaného s talianskou firmou NuTeCo.

Uprostred kupé pracuje hliníkový benzínový šesťvalec s objemom tri litre, suchou olejovou vaňou a dvomi turbodúchadlami, ktorý Švajčiarom dodala spoločnosť Autotecnica Motori. Titánový výfuk pochádza od SC-Project. Agregát vyvinie maximálny výkon 485 kW (660 k) a krútiaci moment 720 Nm, silu prenáša na zadné kolesá šesťstupňová sekvenčná prevodovka Sadev.

Len 20 áut pre zákazníkov

Novinka využíva na oboch osiach dvojité lichobežníkové zavesenie kolies z hliníka, ktoré dopĺňajú horizontálne uložené pružiace jednotky. Nápravy sú osadené brzdami Brembo. Vpredu sú 350-milimetrové kúsky so šesťpiestikovými brzdičmi, zadné taniere majú netradične väčší priemer 355 mm a strmene obsahujúce štyri piestiky.

Disky kolies sa inšpirovali modelom McLaren P1. Vpredu sú devätnástky, kým poháňaná os má dvadsaťpalcové ráfiky. Závan motoršportu prináša ich uchytenie centrálnou maticou i obutie Pirelli PZero Trofeo R. Súťažná atmosféra nechýba ani v interiéri, ktorého fotky sme zatiaľ nevideli. Picasso Automotive však spomína škrupinové sedadlá Sabelt, šesťbodové bezpečnostné pásy či karbónový volant. V kabíne má byť tiež 7-palcový infotainment a dvojica rovnako veľkých displejov nahrádzajúcich spätné zrkadlá.

Sadnúť si do tohto kokpitu ako majiteľ nebude ani náhodou lacné. Švajčiarska firma dala svojej prvotine ambicióznu cenu, superšport predáva za 820-tisíc eur bez dane. Zákazníkom plánuje ponúknuť celkovo 20 exemplárov. Budúci majitelia si na kupé budú musieť počkať, jeho výroba sa má rozbehnúť v druhej polovici roka 2023.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov