Boje na diaľku medzi elektrickými sedanmi od Porsche a Tesly síce neprebiehajú v rámci úplnej špičky tabuliek s najlepšími časmi, o to pikantnejší nádych však momentálne dostávajú. Americká automobilka sa pokúša o dobrý čas z Ringu už roky a teraz jej to konečne vyšlo.

Výsledný (ešte raz podotýkame, že korigovaný) čas 7:35,579 minúty budí rešpekt a nič na tom nemení ani fakt, že Porsche dosiahlo 7,42 minúty s výrazne slabším modelom Taycan Turbo, ktorý má „len“ 680 koní a že má tým pádom stále v zálohe Turbo S vyladené až na 761 koní.

Podobne nič nemení na veľmi slušnom výsledku amerického elektromobilu ani fakt, že sa jeho pilot počas jazdy pri krotení viac ako 2,1-tonového auta na brzdách pred zákrutami dosť nadrel, ako dokazuje aj priložené video. Celú jazdu však kalí trochu iná vec.

Tesla mala počas rekordnej jazdy na okruhu dve autá. Čierne a červené. Podľa svedkov vyzeral tmavý kus v zásade sériovo, druhý naopak pri podrobnejšom skúmaní zase tak štandardne nepôsobil. Takže keď automobilka oznámila čas, čakalo sa na video, ktoré malo dokázať, ktorým vozidlom uvedený rekord dosiahla.

Keď sa pozriete na záznam, ktorý Tesla zverejnila v rámci svojho oficiálneho účtu na YouTube, podľa farby krytu vonkajšieho spätného zrkadla je zjavné, že išlo o červené auto. A v tomto momente dostáva tvrdenie Elona Muska o „completely unmodified, direct from factory“ automobile vážne trhliny. Fotky z inkriminovaného miesta totiž hovoria niečo iné.

Že bol Model S Plaid postavený na diskoch, ktoré momentálne Tesla neponúka ani za príplatok, nad tým by sa možno ešte dalo mávnuť rukou, aj keď nie úplne. Zmenšenie gyroskopického momentu ľahšími kolesami má na dynamiku a ovládateľnosť auta obrovský vplyv, ale nie na to poukazujú kritici.

Tesla

Tým vadí predovšetkým skutočnosť, že sa za novými diskami ukrývajú viditeľne väčšie a navyše vŕtané brzdové kotúče vpredu i vzadu, ktoré tiež nie sú sériové a mnohí tipujú, že ide dokonca o karbón-keramiku. Či ide skutočne o tento typ brzdového systému, môžete posúdiť sami, v každom prípade veľkosť skutočne štandardne nevyzerá.

Ďalšie pochybnosti sa týkajú aj samotného podvozka. Niektorým sa pri skúmaní fotografií auta (na rovinkách, nie v náklonoch) zdalo, že rekordný Model S Plaid má zníženú svetlú výšku, aj keď v tomto prípade môže ísť o efekt väčších kolies, ktoré o niečo lepšie vypĺňajú predné i zadné blatníky.

Tesla

Ako sa k týmto obvineniam postaví Tesla, momentálne netušíme. Oficiálne ani neformálne – prostredníctvom twitterového účtu Muska – sa k nim zatiaľ nikto nevyjadril. Kým však k tomu automobilka nezaujme nejaké stanovisko, tieň pochybností rozptýli len ťažko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Tesla, Porsche