Porsche dôležitosť týchto zmien samozrejme ešte trochu prefukuje, aby sme mali dojem, že „ide skoro o nové auto“, ale ešte raz pripomíname, je to len modernizáciu. Tá sa naraz dotkla oboch karosárskych verzií, teda základného SUV i štíhlejšieho Cayenne Coupé so splývajúcou strechou, ktoré je na trhu od roku 2019.

S týmito zmenami budú musieť obe autá vydržať až do roku 2030, takže v podstate celý ďalší bežný životný cyklus a preto si Porsche dalo na úpravách celkom záležať.

Jednou hlavných noviniek vylepšeného Cayenne (prezentovaného na niektorých trhoch ako modelový rok 2024) je ďalší vývojový stupeň preplňovaného osemvalca s objemom 4,0 litra. A je zaujímavé, že táto pohonná jednotka nahradzuje doteraz používaný vidlicový šesťvalec v Cayenne S.

Ten doteraz ponúkal 440 koní a 550 Nm, v osemvalcovom prevedení dostanete 474 koní a najvyšší krútiaci moment 600 newtonmetrov. S novým motorom sa čas akcelerácie „eSka“ z nuly na stovku skrátil z 5,2 na 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť poskočila z 265 na 273 kilometrov za hodinu.

V6 z oboch nemeckých modelov samozrejme nezmizla, a ani jej parametre neostali na pôvodných číslach. V základnom prevedení už nedáva 340 koní a 450 Nm, ale produkuje 353 koní a 500 Nm.

Vylepšený šesťvalec navyše tvorí základ pohonu Cayenne E-Hybrid a v kombinácii s novým silnejším elektromotorom naladeným na 130 kW (176 koní) sa systémový výkon tiež nepatrne zvýšil z 462 na 470 koní. Výhodou dobíjacieho modelu má byť zároveň batéria s kapacitou zvýšenou zo 17,9 na 25,9 kWh, pričom väčší akumulátor predĺžil dojazd v čisto elektrickom režime na 90 kilometrov. K tomu výrobca pridáva výkonnejšiu 11-kilowattovú palubnú nabíjačku, ktorá skráti nabíjanie (pochopiteľne po pripojení na vhodný zdroj) na dve a pol hodiny.

Súčasťou oboch vynovených modelov je tiež upravený podvozok s novými adaptívnymi tlmičmi, ktoré Porsche kombinuje s oceľovými pružinami i vzduchovým odpružením systému PASM. Výrobca hovorí, že vylepšili kompresiu i odskok tlmičov, čím sa mal významne zvýšiť komfort pri pomalej jazde, zároveň ale uvádza, že auto bude stabilnejšie v zákrutách vďaka zdokonalenej kontrole pohybov/náklonov karosérie v pozdĺžnom i priečnom smere.

Zároveň s tým Cayenne i Cayenne Coupé dostali tri nové laky, nové typy kolies s priemerom od 20 do 22 palcov, zatiaľ bližšie nepopísané športové pakety znižujúce hmotnosť o 33 kg, ešte dôležitejšie ale je, že u oboch áut sú štandardom diódové maticové svetlá a priplatiť si potom môžete za ich vylepšenú verziu s označením HD Matrix LED. Porsche uvádza, že sa im vďaka 32 tisícom samostatne ovládaných segmentov podarilo vylepšiť funkciu vyrezávania a v závislosti na podmienkach svetlá regulujú jas vo viac ako tisícke úrovní.

Zaujímavá je tiež zmodernizovaná klimatizácia, ktorá odteraz využíva navigačné dáta a dokáže automaticky zapnúť vnútornú recirkuláciu ešte pred vjazdom do tunela, kde predpokladá zvýšenú koncentráciu znečistenia. Zároveň pri detekcii jemných prachových častíc preženie nasávaný vzduch viacnásobnou filtráciou a ionizácia si má potom poradiť s choroboplodnými zárodkami.

Komplexnou prestavbou prešiel aj interiér auta, v tomto prípade ale necháme radšej „hovoriť“ fotografie a len dodávame, že vodič má k dispozícii kompletne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,6“, za príplatok máte head-up displej a pred spolujazdcom pribudla ďalšia 10,9-palcová obrazovka.

Prvé autá dorazia k zákazníkom v júli 2023, objednávkový systém však bude spustený v najbližších dňoch. A máme i prvé (nemecké) ceny. Cayenne sa bude predávať od 89 097 eur, za E-Hybrid dáte najmenej 103 377 eur a Cayenne S s V8 vychádza na 107 542 eur. Verzia Coupé je potom vždy o pár tisíc drahšia.

Spojené štáty a niektoré ďalšie trhy dostali novú verziu Cayenne Turbo GT. Kým štandardné Turbo má 550 koní, novinka ponúka 660 koní, teda skoro na úrovni Turbo S E-Hybrid s výkonom 680 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Porsche