Čím ďalej automobilky prechádzajú na menšie objemy motorov s menším počtom valcov. Tam, kde kedysi boli aj 6-valce, dnes už nekúpite viac ako 4-valec. Tam kde boli 8-valce, dnes už nekúpite poriadne ani 6-valcový motor. V12 je ešte doménou BMW, Rolls-Royce či Bentley. Samotný Mercedes-Benz už V12 prestal vyrábať.

V minulsoti však koketoval s niečím ešte divokejším. Tým malo byť W18 pod kapotou vtedajšej triedy S generácie W140. Keďže BMW plánovalo pod kapotu 7 generácie E32 V16, projekt nazvaný Goldfisch, Mercedes-Benz musel vyrukovať s niečím prestížnejším. Tým mala byť práve W18.

8 litrov a 18 valcov

Dnes tu síce máme Chiron s W16, avšak to je auto úplne inej kategórie, ako eSkový Mercedes-Benz. Ten mohol v generácii W140 dostať skutočný unikát. Myšlienka 8,0-litrového M216 bola na papieri, spojenie troch radových 6valcov do jedného motora však bolo veľmi náročné.

Každý rad valcov zvieral uhol 75,5 stupňa, zdieľal s radovým šesťvalcom veľa dielov a bol vcelku kompaktný na dĺžku. Tak sa zmestil aj do W140ky. Podľa zdroja mal mať označenie 800 SEL, teda podľa označenia mal byť k dispozícii už pred modernizáciou a prechodom na označenie triedy S.

Motor mal byť spojením 3 radových šesťvalcov.

Slabšia verzia pritom mala disponovať 360 kW (490 k) a 750 Nm, zato silnejšia mala ponúknuť až 500 kW (680 k) a 800 Nm. To sú honoty, za ktoré sa dnes nehanbia ani superšportové sedany ako M5 či AMG a RS, nieto veľká luxusná limuzína na začiatku 90-tych rokov.

Ako však plynul vývoj, v automobilke usúdili, že predsa len 6,0-litrový zážihový V12 M120 bude dostatočný strop, nič viac netreba. Tak ako BMW s V16, tak aj Mercedes-Benz svoj projekt W18 odložili. Aj keď je pravda, že takýto motor by bol v súčasnosti nesmierne zaujímavým a vyhľadávaným, jeho servis by bol dnes extrémne náročný. Priali by ste takúto W18 v garáži?

Zdroj: carscoops.com