Nová hala vznikne v meste Relizane, cca 220 km od hlavného mesta Alžír.

Automobilka chce podchytiť potenciál zatiaľ relatívne malého severoafrického trhu. Tento krok má pre Škodu ešte jednu nesmierne veľkú výhodu. Spustením výroby sa na tomto kontinente navyše zbaví vysokých ciel na dovezené autá. "Môžem potvrdiť, že so začatím výroby v Alžírsku v tomto roku počítame. Bližšie informácie v tejto chvíli poskytovať nebudeme," povedal hovorca automobilky Tomáš Kubík. Podľa MF DNES sa má v Afrike vyrábať viac modelov, isté sú zatiaľ iba Octavie. Uvidíme, čo bude ďalšie.

Škodovky sa budú vyrábať v spoločnom závode VW a alžírskej spoločnosti Sovac. Hlavným predmetom podnikania spoločnosti Sovac je distribúcia vozidiel VAG v Alžírsku. Nová montážna hala vzniká v meste Relizane, 220 kilometrov od hlavného mesta Alžír. VW už skôr v tlačovej správe uviedol, že okrem Octavií tu budú vyrábať modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza.

Výroba bude zatiaľ prebiehať v malej sérii. Každý deň vyrobia zhruba 100 áut.

Na čiernom kontinente má zatiaľ najväčšie zastúpenie francúzsky Renault. Ten v Maroku vyrába Dacie. Z Maroka sa postupne stáva automobilová veľmoc Afriky, odkiaľ sa vyvážajú autá aj do Európy. Alžírsky závod VW bude zatiaľ vyrábať najmä pre severoafrický trh.

 

"Montáž je pre nás efektívnym spôsobom, ako začať s výrobou v Alžírsku. Poskytneme školenie miestnym zamestnancom v kvalite, výrobe a logistike tak, aby zodpovedali európskym štandardom," povedal Andreas Lauenroth, šéf zahraničnej výroby Volkswagenu. VW bude mať v závode zatiaľ minoritný podiel.

 

Podľa Jána Linharta, partnera KPMG zodpovedného za služby pre automobilový priemysel, je africký trh z hľadiska áut zatiaľ pomerne málo rozvinutý. Ročne sa tu predá cca iba 1 milión nových osobných áut. Pre porovnanie sa toľko nových vozidiel predá za rok v Španielsku. Vzhľadom na investície do infraštruktúry a rozvoja jednotlivých regiónov je možné očakávať rastúci záujem o osobné automobily.

 

Problém je v tom, že nasýtené trhy vyspelých krajín nútia automobilky hľadať príležitosti na expanziu v iných regiónoch. Veľké očakávania majú od Indie, kde ale zahraničné značky zatiaľ bojujú so stratami a dúfajú v lepšie zajtrajšky. To je aj prípad Škody Auto. Podobne sa európske automobilky snažia dostať do Iránu - tam sa napr. celkom darí Peugeotu.

Zdroj: HnOnline