Je zastaralý, ale za veľmi dobré peniaze. Problém je, že Tipo z roku 2015 už nestíha meniacu sa legislatívu, predovšetkým sa však záujem zákazníkov presunul od malých sedanov a hatchbackov ku crossoverom a SUV.

To je aspoň oficiálne vysvetlenie Cengiza Elordua, generálneho riaditeľa tureckej továrne Tofaş v rozhovore pre lokálnu televíznu stanicu CNBC-e. Výrobné linky sa v meste Bursa zastavia v júni 2026, takže súčasné Tipo (typ 356) sa po jedenástich rokoch definitívne zapíše do histórie.

Nástupca Tipa na výrobných linkách v Turecku bude SUV.

Už len sedan a diesel

Cengiz Elordu pripustil, že produkcia môže byť v prípade zvýšenia záujmu zákazníkov predĺžená o pár mesiacov, ale to je len teória, ktorá nezodpovedá aktuálnemu dopytu.

Výroba Tipa, ktoré ostalo na trhu už len ako sedan s naftovým motorom 1.6 MultiJet naladeným na 130 koní, mala byť pôvodne zastavená už koncom tohto roka. Fiat ale usúdil, že sa mu natiahnutie životného cyklu ešte vyplatí. Vyjadrenie šéfa továrne v zásade len spresnilo nový termín.

Alternatívou je tiež Fastback, respektíve SUV kupé.

S dodatkom Giga alebo XL

Výrobný závod v Burse je súčasťou spoločného podniku koncernu Stellantis a tureckej priemyslovej skupiny Koç Holding. Aby táto továreň našla svoje uplatnenie aj do budúcnosti, Turecko nedávno navštívil nový generálny riaditeľ konzorcia Antonio Filosa a predseda dozornej rady John Elkann. Cieľom bolo potvrdiť partnerstvo a príprava prechodu na nové modely.

Oficiálne informácie z jednaní nie sú k dispozícii, ale zákulisné zdroje hovoria, že Tipo bude nahradené novým SUV, pravdepodobne postavenom na modulárnej architektúre modelu Grande Panda. Fiat už vlani predstavil celú sériu konceptov, medzi ktorými bola aj takzvaná Giga Panda alebo tiež Panda XL. Práve tá by sa mohla stať nástupcom Tipa na tureckých výrobných linkách.

zdroj: AMS