Na trh vstupuje až päť rokov po elektrickej 500e, ktorá mala premiéru v roku 2020. A jej úloha je navonok pomerne jednoduchá. Zákazníci v dostatočnej miere neakceptovali náhradu pôvodnej „päťstovky“ so spaľovacím motorom novým elektromobilom, takže Fiat musel pristúpiť k neobvyklému riešeniu. Prepracoval batériové „éčko“ tak, že pod jeho prednú kapotu namontoval známy atmosférický benzínový trojvalec FireFly.
Automobilka mu dala meno 500 Hybrid, v skutočnosti však ide len o mild-hybridnú techniku a mali by sme dodať, že s veľmi skromnými výkonmi i dynamikou.
Dynamikou nezaujímavá
Kým Grande Panda využíva v základe malé turbo s objemom 1,2 litra a výkonom 100 koní, zákazníci 500 sa budú musieť uspokojiť s litrovým motorom naladeným na 48 kW, teda len 65 koní. To je o 5 koní menej v porovnaní s minulou generáciou 500 s týmto agregátom, aj keď maximálny krútiaci moment 92 newtonmetrov sa nemení.
Malá pohonná jednotka je síce spojená so šesťstupňovým manuálom, talianske mini však potrebuje pri akcelerácii z miesta na stovku čas až 16,2 sekundy. Maximálnu rýchlosť má nastavenú na 155 kilometrov za hodinu, čo je na úrovni elektrického ekvivalentu Abarth 500e.
S horšou spotrebou
„Nová“ 500 je o niečo väčšia ako predchodca, zároveň bude mať celkom iste vyššiu hmotnosť (oficiálny údaj automobilka zatiaľ nezverejnila), takže asi neprekvapí, že sa zhoršila aj jej priemerná spotreba. Staršia generácia 500 s mild-hybridným litrom jazdila papierovo za 3,9 l/100 km, zatiaľ čo v prípade nástupcu Fiat uvádza hodnotu 5,3 litra benzínu na 100 kilometrov.
Pocta Turínu
Aby Fiat nalákal prvých zákazníkov, vypustil na domácom talianskom trhu zvláštnu edíciu 500 Hybrid Torino, ktorá má byť poctou rodnému mestu. Auto bude vďaka šrotovnému a pri využití finančných produktov značky dostupné od 18 950 eur, pričom v základnej výbave dostane bezkľúčové odomykanie, automatickú klimatizáciu, tempomat, dažďové, svetelné a parkovacie senzory či 10,25-palcový dotykový displej s podporou bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto. Zvláštnosťou tohto auta budú napríklad sedadlá s logom „Fabbrica Italiana Automobili Torino“ a čalúnenie látkou s pepitovým vzorom a palubnou doskou lakovanou vo farbe karosérie.
Základ pod 17 tisíc?
Slovenskú cenu nového Fiatu 500 s benzínovým motorom ešte nepoznáme, ale výrobca už oznámil, že doma bude základ predávať za „menej ako 17 000 eur“. Špeciálna séria Torino bude mať výstavnú premiéru v rámci domáceho autosalónu už o pár dní, ostatné verzie automobilka predstaví v novembri a prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú začiatkom roka 2026.
zdroj: Fiat