Odpoveď je relatívne jednoduchá: v tejto chvíli drahší! Fiat totiž štartuje na slovenskom trhu s hybridným pohonom, presnejšie povedané s benzínom v kombinácii s elektrifikovanou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, zatiaľ čo Citroën si môžete objednať s trojvalcom 1.2 turbo bez elektrifikácie, respektíve s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá elektromotor pochopiteľne nemá.

V číslach to znamená, že za základnú C3 dáte 14 490 eur, najlacnejšia Grande Panda vás naopak vyjde až na 18 490 eur!

Dočkáte sa

Vyzerá to na handicap, ale stačí sa pozrieť pozornejšie do cenníka, aby vám došlo, že Fiat je v skutočnosti výhodnejší. Ak si totiž budete chcieť objednať vozidlo francúzskej značky s identickou technikou, budete zaň musieť zaplatiť najmenej 18 990 eur, teda o päťstovku viac. A ešte jedna dobrá správa...

Fiat v snahe nevyhnať vás zo svojich stránok kvôli vyšším úvodným čiastkam neváhal do cenníka, hneď na prvej stránke, vraziť veľký nápis „Už čoskoro 1.2T 100k 6MT“!

Elektrika je drahšia, aj v porovnaní s Francúzom

Čo to znamená, väčšina z vás určite pochopila, pre ostatných prekladáme – „už onedlho ponúkneme novú Veľkú Pandu s najslabšou motorizáciou s výkonom 100 koní a šesťstupňovým manuálom“. To samozrejme znamená zníženie základnej ceny, ktorá asi nebude zásadne iná ako v prípade C3, ale pre vás to znamená možnosť kúpiť si nový Fiat za lepšie peniaze.

A Citroën bude mať (minimálne istý čas) ešte jednu výhodu. Elektrická Grande Panda je od počiatku dostupná len v drahších verziách Red a La Prima za 24 490 a 26 990 eur. Naproti tomu ë-C3 sa predáva aj v najnižšom stupni výbavy You za 22 990 eur.

V základe toho veľa nenájdete

Poďme späť k Pande. Spomínaný hybrid Pop za 18 490 eur má v sérii 16-palcové oceľové disky, len obyčajné halogény, nedelenú sklopnú zadnú lavicu a dokonca chýba aj elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel či zadných okien!

Dostane ale výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, manuálnu klimatizáciu, zadné parkovacie senzory, elektrickú parkovaciu brzdu, svetelný senzor, 10-palcový digitálny prístrojový panel, dva reproduktory a namiesto audia len držiak na telefón s bluetooth, ktorý vám sprostredkuje spojenie s autom, aby sme mali aspoň rádio a pripojený mobil.

Takýto interiér v najlacnejšej Grande Panda nehľadajte.

Druhý stupeň Icon za 19 790 eur pridáva predné i zadné diódy s automatickým prepínaním diaľkového režimu, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tentokrát v elektrike už i zadné okná, k pôvodnému celkom slušnému zoznamu povinných bezpečnostných systémov pribudne tempomat a v tomto aute konečne nájdete aj 10,25-palcový dotykový displej so šiestimi reproduktormi a pripojením Apple CarPlay a Android Auto.

Mimochodom, takmer rovnakú výbavu má aj elektrická Grande Panda Red za 24 490 eur, ale jednu podstatnú vec má naviac. Konkrétne zadné sklopné sedadlá delené v pomere 60:40.

Najvyššie stojaca výbava La Prima je pre hybrid a elektromobil zdanlivo rovnaká, pričom Fiat so spaľovacím motorom vás vyjde na 21 490 eur, zatiaľ čo za batériové prevedenie dáte 26 990 eur.

K tomu vám automobilka prihodí 17-palcové hliníkové disky, strešné lyžiny, elektricky sklopné zrkadlá a zatmavené zadné sklá. Nechýba dažďový senzor, zadná parkovacia kamera aj s prednými senzormi, lakťové opierky, automatická klimatizácia, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo a lepšie rozhranie infotainmentu Uconnect.

Elektriká má niečo naviac

Asi aby majiteľom elektromobilu nebolo ľúto tej vyššej ceny, na rozdiel od vlastníkov hybridu dostanú aj pár vecí naviac. Ide o vyhrievané čelné okno, vyhrievané predné sedadlá i volant. Ak budete chcieť toto všetko aj v benzín-elektrickom modeli, objednajte si paket Winter, stojí celkom rozumných 350 eur.

zdroj: Fiat