Panda 4x4 s technikou pohonu oboch náprav od rakúskej firmy Steyr Puch sa prvýkrát objavila na trhu už v roku 1983. Bola relatívne jednoduchá a skvelými schopnosťami v teréne (vychádzajúcimi hlavne z nízkej pohotovostnej hmotnosti) si vytvorila povesť vynikajúceho a navyše skoro nezničiteľného offroadu.

Dodnes ich nemálo jazdí v talianskych či rakúskych Alpách a majitelia na malý Fiat nedajú dopustiť. A práve na tento image sa bude snažiť nadviazať aj nová Grande Panda 4x4.

Roztomilý spotrebič

Nová generácia Pandy sa svojimi tvarmi otvorene hlási k prvému predkovi, ktorý navrhoval nesmrteľný Giorgetto Giugiaro. Ten svoj výtvor popisoval ako „domáci spotrebič na kolesách“, nemyslel to však v zlom. Jeho auto malo byť jednoduché, spoľahlivé a... hranaté.

Rovnakou cestou išli tiež tvorcovia súčasného auta a pokračujú tiež v tradícii postupného predstavovania nových a nových verzií. Aktuálna Grande Panda je dnes dostupná so spaľovacím motorom 1.2 Turbo Hybrid s výkonom 110 koní a kúpiť si ju môžete aj ako elektromobil s výkonom 113 koní.

Má v tom prsty Dangel?

Fiat zatiaľ neprezradil, z ktorej verzie koncept Grande Panda 4x4 vychádza, automobilka ale spomína „elektrifikáciu zadnej nápravy“ a novinku odhalila v rámci akcie Grande Panda Hybrid Media Drive.

Platforma Smart Car nebola pôvodne určená pre klasickú dvojmotorovú koncepciu, ale koncern Stellantis v spolupráci s francúzskou firmou Dangel začiatkom tohto roka dotiahol do sériovej výroby zaujímavý úžitkový Opel Combo (a ďalšie sesterské modely) s naftovým motorom. Dodávka dostala k 1.5 CDTi dodatočne dozadu namontovaný malý elektromotor s výkonom necelých 14 koní, ktorý zabezpečuje pohon zadnej nápravy. Teda spolu s prídavnou malou trakčnou batériou s kapacitou 4,8 kWh.

Oficiálne to zatiaľ nikde nezaznelo, ale predpokladáme, že podobnou alebo rovnakou cestou by mohla ísť aj Grande Panda 4x4. V takom prípade by ale malá štvorkolka vychádzala skôr z hybridu ako elektromobilu, aj keď stopercentne to zatiaľ potvrdené nemáme.

Koncept v snahe zaujať pripomína špeciálnu edíciu pôvodnej Pandy 4x4, nechýbajú oceľové disky, grafika na dverách, ochranné kryty na podvozku, ale tiež záhradka s prídavným osvetlením, ktorá poslúži ako strešný nosič pre prídavné vybavenie či rezervné koleso.

zdroj: Fiat