Fiat sa ponáhľa. Pôvodná „päťstovka“ so spaľovacími motormi bola jedným z jeho najpredávanejších modelov napriek tomu, že ho Taliani vyrábali 17 (!) rokov. Lenže vlani jeho produkcia skončila a automobilka, respektíve materský koncern Stellantis nutne, veľmi nutne potrebujú náhradu. A tú zatiaľ nemajú...
Vedenie konglomerátu verilo, že zákazníci plynulo prejdú na elektrický pohon, lenže batériová 500e bola všetkým, len nie cenovo dostupným mestským autom, ktorým pôvodný malý Fiat vždy bol a zákazníci ho preto zbožňovali.
Výrobu spustia Taliani dokonca skôr, ako sľubovali
Jedinou rýchlou a najmenej bolestivou možnosťou bolo „vrátiť sa na stromy“. Teda zobrať základy elektromobilu 500e a prepracovať ich tak, aby mohol výsledok jazdiť aj so spaľovacími motormi. A to sa presne stalo.
Nová 500 Hybrid je prakticky hotová, Fiat sa pochválil prvými fotkami predprodukčných kusov z továrne v Mirafiori a sľubuje, že linku spustí do konca tohto roka! Pôvodne sa pritom hovorilo o začiatku 2026.
Fiat si pred zákazníkmi sype popol na hlavu
Cieľom je november a automobilka už ani nezastiera, že ide o dôležitejšiu verziu ako pôvodný batériový originál. Len to nechce kričať na plné ústa. Tvrdí, že 500 Hybrid „je kľúčový krok v procese industrializácie modelu“.
Po plnom nábehu chce Fiat z Mirafiori vypúšťať do sveta 100 000 kusov hybridnej „päťstovky“ ročne a ak si myslíte, že väčšina produkcie bude smerovať za hranice Európy, mýlite sa. Automobilka hovorí, že toto auto „je potvrdením dlhodobého spojenia značky s Talianskom, jej ľuďmi a hodnotami“ a len o kúsok ďalej zdôrazňuje v podstate to isté, len inými slovami, keď píše, že „stelesňuje hlboké puto s krajinou a komunitami“.
Berte to ako chcete, ale Fiat sa týmto nepriamo ospravedlňuje za to, že nejaký čas zvysoka kašľal na potreby pôvodných zákazníkov hľadajúcich lacné a štýlové malé auto.
Otázna je v tejto chvíli len technika novinka. Taliani ju zatiaľ nepotvrdili, očakáva sa ale, že dostane mild-hybridný motor Firefly, teda 1,0-litrový elektrifikovaný trojvalec zo starej 500 a Pandy s výkonom 70 koní a krútiacim momentom 92 Nm. Súčasťou tejto inštalácie sú tiež zmeny v dizajne prednej časti kvôli chladeniu motora, tento detail však automobilka zatiaľ ukrýva pod kamuflážou.
S manuálom
Za pozornosť stojí aj prvá fotka interiéru, ktorý je síce čiastočne maskovaný, ale je jasne vidieť, že auto dorazí na trh so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou!
Domáce médiá dodávajú, že auto by mohlo dostať meno Fiat 500 Torino, teda podľa mesta Turín. Do tejto chvíle však automobilka podobnú možnosť nepotvrdila a auto naďalej nazýva 500 Hybrid.
zdroj: Fiat