Podobne ako niekoľko ďalších zakladateľov veľkých koncernov, aj Mate Rimac začínal v garáži. A známym sa stal vďaka starému BMW 323i (E30) z roku 1984, ktoré po zničení pôvodného šesťvalcového motora pri pretekoch prestaval na elektromobil.

Smiali sa mu, že dorazil na okruh s pračkou, keď však získal niekoľko svetových rekordov v kategórii batériových áut, začali ho brať vážne. Písal sa rok 2007 a Mate mal len 19 rokov. O dva roky neskôr zakladá Rimac Automobili a o ďalších 24 mesiacov predstavuje Concept One. Tým prilákal investorov, medzi inými Hyundai, Kiu a tiež Porsche, teda koncern VW. Máme chuť dodať, že zvyšok je história, chorvátsky fenomén však zjavne zďaleka nenapísal poslednú kapitolu...

Jedna z autentických fotografií, ktorá dokazuje, že Mate Rimac skutočne začínal v garáži. A nie je to tak dávno, BMW E30 prestaval na elektrický pohon v roku 2007.

Chcem robiť veci inak

Jeho aktuálnou snahou je prevziať kontrolu nad značkou Bugatti, ktorá od 1. novembra patrí pod spoločný podnik Bugatti Rimac. 55-percentný podiel v ňom drží Rimac Group, zatiaľ čo Porsche patrí zvyšných 45 percent. A práve o túto časť má Mate Rimac záujem. Prečo?

„Nie je tajomstvom, že vedieme rokovania,“ nechal sa počuť 37-ročný generálny riaditeľ tohto podniku. „Chcem robiť dlhodobé rozhodnutia, tiež plánovať dlhodobé investície a robiť veci inak, bez toho, aby som to musel vysvetľovať päťdesiatim ľuďom,“ priznal v rozhovore pre agentúru Bloomberg a dodal: „Keď jednáte s korporátom, je v hre príliš veľa faktorov. Ide o rodiny, mnoho rodín.“

Porsche nevypadne z hry

Mate Rimac priamo nikoho nemenoval, nie je však ťažké domyslieť si, že mal na mysli rodiny Porsche a Piëchových, ktorým automobilka Porsche AG a čiastočne i koncern VW patrí.

Asi by sme mali dodať, že ak sa Rimacovi jeho najnovší strategický ťah vyplatí, nebude to znamenať úplné vyšachovanie Porsche či Volkswagenu z hry. Stuttgartskej športovej značke totiž stále ostane 24-percentný podiel, ktorý od marca 2021 drží vo firme Rimac Automobili.

zdroj: Bloomberg