Skupina Stellantis stále bojuje s priazňou európskych motoristov, ktorá zďaleka nezodpovedá jej pôvodným plánom. Výsledkom je dočasné zastavenie produkcie vo viacerých továrňach na starom kontinente.

Kvôli pochopiteľnej nechuti Stellantisu oznamovať podobné nepríjemné správy nie je stopercentne jasné, ktoré závody a na ako dlho budú musieť odstaviť linky. Nemecký Automobilwoche spomína, že s určitosťou ide o dve a s takmer istotou až o šesť tovární.

Týka sa to Fiatu i Alfy Romeo

Potvrdená je odstávka produkcie Fiatu Panda v Pomigliano d'Arco od 29. septembra do 6. októbra. Len pripomíname, že nejde o novú generáciu Grande Panda ale predchodcu, ktorý sa ešte stále vyrába.

V rovnakej továrni sa vyrába tiež Alfa Romeo Tonale a podľa potvrdených správ sa zastavenie produkcie týka aj tohto malého SUV, konkrétne od 29. septembra do 10. októbra. Celkovo 3800 zamestnancov musí počítať v uvedenom období so skráteným pracovným časom.

Dôsledok „náročného európskeho trhu“?

Stop stav platí tiež pre francúzsku továreň v Poissy neďaleko Paríža. Odstávka sa prekvapivo týka Opelu Mokka a DS3. 2000 pracovníkov čaká voľnejší režim v termíne od 13. do 31. októbra. V tomto prípade sa hovorí „o úprave rýchlosti liniek“ a Stellantis k tomu oficiálne dodáva, že cieľom je „prispôsobiť tempo výroby náročnému európskemu trhu a zároveň čo najefektívnejšie riadiť stav zásob pred koncom roka“.

Zatiaľ oficiálne nepotvrdená je odstávka továrne v nemeckom Eisenachu, kde vzniká Opel Grandland. Anonymné zdroje potvrdili tlačovej agentúre Bloomberg dočasnú výluku a to isté má prebiehať v poľskom Tychy a dvoch továrňach v Španielsku.