Plug-in hybridné Audi je bezpochyby úžasný kus automobilovej techniky, až sa mi žiada nazvať ho skôr pojazdnou elektronikou. Testujem výkonnejšiu verziu označenú 60 TFSI e. A hoci jeho označenie silne zaváňa snahou marketingu vytvoriť dojem objemného motora, pravdou je, že má systémový výkon (krátkodobo) až 335 kW (456 k), krútiaci moment 700 Nm a celú tú horu železa dokáže nakopnúť z pokoja na 100 km/h za ťažko uveriteľných 5,7 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ťažká váha

A o akej hmotnosti sa bavíme? Testované auto má v technickom preukaze zapísanú prevádzkovú hmotnosť 2652 kg a najväčšiu celkovú 3145 kg, čo znamená, že na posádku a náklad zostáva legislatívou povolených 493 kg. Utiahne až 3,5 t príves. Takže je to naozaj ťažký kaliber, ak však šikovný vodič začne naplno využívať jeho hmotnosť vo svoj prospech, dokáže byť aj takto ťažké Audi Q7 až prekvapujúco úsporné. Ozaj, na plné nabitie jeho trakčného akumulátora vykazuje dojazd 52 - 53 km, potom ostane všetko na ramenách jeho benzínového motora 3.0 TFSI V6.

Zaujíma vás niečo konkrétne? Píšte do diskusie.