Máte pochybnosti? Myslíte, že indický crossover je lacný preto, že nie je taký kvalitný, bezpečný a vybavený ako európsky model? Akosť plastov v interiéri Tata Punch môžeme len hádať, pokiaľ ale ide o bezpečnosť, auto nedávno získalo 5 hviezdičiek v nárazových testoch nezávislej agentúry Global NCAP za ochranu dospelých cestujúcich a 4 za ochranu detí. Inak povedané, ide o najbezpečnejšie indické auto.

Vlastne to nie je ani veľmi prekvapivé - Tata vlastní koncern Jaguar Land Rover. Zdieľanie technológií sa prejaví. Výsledkom je platforma ALFA (Agile Light Flexible Advanced), ktorá má podľa automobilky kombinovať obratnosť a ovládateľnosť hatchbacku s DNA SUV.

To sú samozrejme klasické marketingové reči, pravdou ale je, že toto auto skutočne nie je žiadny tank. Má dĺžku 3827 mm, rázvor 2445 mm, šírku 1742 mm a výšku 1615 mm. Jeho pôdorys i vzdialenosť náprav sú teda nepatrne menšie než Škoda Fabia III. generácie.

Bez turba, bez dodatočnej elektriky

Nad prednou poháňanou nápravou typu MacPherson pracuje výlučne benzínový radový trojvalec Revotron s objemom 1,2 litra. Vystačí si s atmosférickým plnením, ponúka maximálny výkon 86 koní pri 6000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 113 Nm pri 3300 ot./min.

Zážihová pohonná jednotka je síce jedinou alternatívou, zákazníci však budú mať možnosť vybrať si aspoň prevodovku. V oboch prípadoch má päť stupňov a dostupný bude manuál i automat.

Auto bude dostupné v siedmych odtieňoch a štyroch výbavách. Základná Pure má oceľové pätnástky, ďalšie tri stupne však už ponúkajú hliníkové 15-palcové kolesá a v najvyššej výbave Creative už nájdete 16" disky. A ten zvyšok? Čo všetko Punch ponúka, nájdete v priloženom videu a ak môžeme súdiť z tých pár minút pohyblivých obrázkov, nič zásadné (na malé lacné auto) nechýba.

Ako som uviedol na začiatku, nová Tata štartuje s úžasnou základnou cenovkou. Na indickom trhu sa bude predávať za (v prepočte) 6300 eur. Objednajte Punch v plnej výbave a stále bude za vynikajúcich 10 tisíc eur.

Indická automobilka zatiaľ neprezradila, či má v pláne predávať novinku aj v Európe, veľkú šancu tomu ale nedávame. Navyše ak by to vyšlo a Punch sa na náš trh nejakým zázrakom dostal, je jasné, že taký lacný by ani zďaleka nebol. Clo, DPH, pokuty za emisie, povinná hromada ďalších bezpečnostných prvkov a z ďalšieho zaujímavého auta za ešte zaujímavejšie peniaze by sme tu mali zase len ten náš výrazne drahší priemer.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov