Aston Martin DB11 má 608 koní, 700 Nm a virtuálny spojler. Na stovku zrýchli za 3,9 s a zvládne maximálnu rýchlosť 322 km/h.
Aston Martin DB11

DB11 bočnou líniou pripomína Bondovu DB10

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

DB11 však rozhodne nie je iba o motore. Okrem nového dizajnu, ktorý už klasicky delí fanúšikov na dva tábory, prináša novú platformu, prepracovanú aerodynamiku a inovatívny luxusný interiér. Základom nového britského GT je hliníkový lepený skelet karosérie. Ten dáva autu potrebnú tuhosť, no zároveň šetrí na váhe. A koľkože nový Aston váži? Nuž, údaj 1 770 kg pre prázdne auto neočarí, no treba prihliadať na fakt, že ide o luxusné GT s veľkým motorom a kopcom výbavy. Už z tvaru karosérie však vidno, že auto má nízke ťažisko, čo sľubuje výbornú ovládateľnosť. Určite k tomu prispeje aj rozloženie hmotnosti 51:49 v prospech prednej nápravy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Až 608 koní so 700 Nm

Pod kapotou DB11 nájdeme nový 5,2 litrový Twin-turbo V12, vyvinutý priamo automobilkou Aston Martin. Ponúka výkon maximálny výkon 447 kW (608 k) pri 6 500 ot/min. Nemenej zaujímavá je aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu 700 Nm pri 1 500 až 5 000 ot/min, čo sľubuje naozaj výborné pružné zrýchlenie. Koniec koncov, dynamické parametre tohto GT hovoria samé za seba. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s a maximálna rýchlosť 322 km/h. Pohonné ústrojenstvo by však malo byť aj primerane úsporné, hoci výrobca o spotrebe taktne mlčí. Motor je však vybavený systémom vypínania valcov a je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Bohužiaľ, ani tu nezvíťazil rozum nad pomyselnou ekológiou a aj nový Aston Martin dostal štart-stop systém.

Aston Martin DB11

DB11 má pod kapotou 5,2 litrový V12 a vzadu virtuálny spoiler.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Je jasné, že v GT, akým je DB11, si vodič môže vybrať z viacerých jazdných režimov. Konkrétne GT, Sport a Sport Plus. Ich výberom si mení reakcie prevodovky, reakcie na plyn, nastavenie adaptívneho podvozka, tuhosť elektrického posilňovača riadenia, či nastavenie systému vektorovania krútiaceho momentu. Podvozok DB11 má lichobežníkovú nápravu vpredu a viacprvkovú nápravu Multi-Link vzadu. V tejto kategórii áut je samozrejmosťou samosvorný diferenciál na zadnej náprave.

Zaujímavá je však na tomto aute aerodynamika. Konštruktéri sa snažili optimalizovať nielen prúdenie vzduchu okolo karosérie, ale aj cez karosériu, aby čo najviac znížili vztlak pôsobiaci na vozidlo. Práve preto má DB11 výduchy na predných blatníkoch, hneď za kolesami. Neslúžia na odvetranie motorového priestoru, ako by sa mohlo zdať, ale na odvod vzduchu z vnútra blatníka. Vzadu nájdeme ešte rafinovanejší aerodynamický prvok. Automobilka ho nazvala Aston Martin AeroBlade a sama uvádza, ide o virtuálny spojler. Ako to funguje? Vzduch vstupuje do karosérie otvormi v C-stĺpikoch a prúdi kanálmi v kapote až na jej zadnú hranu, kde zasa vyjde von. Rovnako ako pri klasických spojleroch, konštruktéri týmto spôsobom znížili vztlak pôsobiaci na zadnú nápravu.

Aston Martin DB11

V interiéri sa najviac prejavila spolupráca s AMG v podobe 12" TFT displeja namiesto budíkov, či ovládania infotainmentu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aston Martin sa nenechal zahanbiť ani v interiéri a práve tu sa prejavila spolupráca s AMG. DB11 má totiž namiesto klasických budíkov 12" TFT displej. Tomu sekunduje 8" TFT displej infotainmentu v strede. Jeho funkcie môže vodič ovládať pomocou otočného ovládača, ktorý môže byť vybavený touchpadom na rozoznávanie písmen. Samozrejme nechýba ani takzvaný vtáčí pohľad, parkovací asistent, či prémiový audio systém Bang and Olufsen. Že ide o skutočný Grand Tourer potvrdzuje aj priestor pre posádku a 270 litrový batožinový priestor, do ktorého by sa podľa výrobcu mali dvaja ľudia pohodlne zbaliť. Zaujímavosťou sú aj úchyty na detskú sedačku ISOFIX na predných sedadlách. Zoznam výbavy je samozrejme dlhý a nájdete v ňom prakticky všetko, čo súčasné automobily ponúkajú. Nuž a koľko bude DB11 stáť? V Nemecku cena začína na sume 204 900 € a prví zákazníci dostanú svoje autá v štvrtom štvrťroku 2016.

Zdroj: tlačová správa