Najmä zadná časť vozidla je podľa mňa veľmi vydarená.

Tretia generácia SUV pri svojom vzniku brala inšpiráciu z konceptu Resonance. Japonská automobilka sa rozhodla, že je čas opustiť netradičné tvary a zmeniť dizajn. Murano je v porovnaní s predchodcom nižšie, širšie a dlhšie.

Dynamické línie dotvára predná maska tvaru písmena „V“ spolu so svetlami pripomínajúcimi bumerang. SUV novej generácia má údajne o 16 % nižší aerodynamický odpor. Vďačí tomu aj napríklad zatvárateľnému otvoru pre nasávanie vzduchu v spodnej časti prednej masky.

Nový Nissan Murano je v porovnaní s predchodcom evidentne krajší. Stačí si už len počkať, aké motory ponúknu Japonci pre Európu.

Výrobca tvrdí, že v interiéri zredukoval počet ovládačov audiosystému a navigácie o 60 %. Môžu za to najmä dva veľké dotykové displeje s uhlopriečkami 7 a 8 palcov. Automobilka chcela navodiť pocit luxusu. Posádka vo vnútri nájde napríklad panoramatickú strechu, kožu alebo pravé drevo.

Nissan zatiaľ zverejnil len jeden pohonný agregát, ktorým bude 3,5 litrový šesťvalec s výkonom 194 kW (260 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 325 Nm. Murano bude na predaj s pohonom predných kolies alebo oboch náprav. V oboch prípadoch sa k slovu dostane prevodovka s plynule meniteľným prevodom Xtronic (CVT). Celková hmotnosť vozidla klesla o 59 kg. Vďaka tomu údajne došlo k úspore paliva až o 20 %, no ide o ťažko uveriteľné číslo.

Nové Murano by sa na americké cesty mohlo dostať ešte počas tohto roka. My v Európe si budeme musieť počkať. Ako dlho? To zatiaľ nevieme. Nissan chce tento typ predávať celkovo vo viac ako 100 krajinách. Bližšie podrobnosti zverení neskôr.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Bude takto vyzerať budúci Nissan GT-R?