Vývojové oddelenie Porsche to však vyriešilo veľmi elegantne a verím, že mnohí sa radi pozrú na proces, ktorým sa strešný panel dostane za zadné sedadlá. Na prvýkrát určite prekvapí, ako sa nadvihne zadné okno a strešný panel akoby prejde cez ochranný oblúk za sedadlami. No už na druhé pozretie si človek uvedomí, ako krásne a v podstate jednoducho je vymyslená mechanika celého systému. Celý proces trvá 20 s a môžete ho vidieť na dvoch prezentačných videách. Tretie video je tu na porovnanie medzigeneračnej zmeny. Nájdete v ňom Porsche 911 Targa generácie 997, ktorého krátky test si môžete pozrieť tu.

Rovnako, ako predchodca aj nová Targa vychádza z modelu 911 Carrera 4 a Carrera 4S. Zákazníci si teda môžu vybrať z dvoch verzii a to 911 Targa 4 a Targa 4S. Za svoje peniaze dostanú pohon všetkých kolies a 7-stupňovú manuálnu, alebo 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku PDK. Vo verzii Targa 4 je pod zadnou kapotou 3,4 litrový plochý 6-valec s výkonom 257 kW (350 k) pri 7 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment tohto motora je 390 Nm pri 5 600 ot/min. S automatom a balíkom Sport Chrono zvládne 100 km/h za 4,8 s. Ručička rýchlomera sa zastaví až na 280 km/h.  Silnejšia verzia Targa 4S je poháňaná 3,8 litrovým plochým 6-valecom s výkonom 294 kW (400 k) pri 7 400 ot/min. Krútiaci moment sa v tomto prípade vyšplhá až na 440 Nm pri 5 600 ot/min. V najrýchlejšej konfigurácii, teda automat a balík Sport Chrono, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximálka je s manuálom 296 km/h, s automatom 294 km/h.

Nové Porsche 911 Targa so strechou v pôvodnom štýle

O vyvážené jazdné vlastnosti sa v Targe 4S stará aj Porsche Active Suspension Management (PASM), pomocou ktorého sa dá meniť charakteristika pruženia od komfortnej po športovú. V slabšom modeli je tento systém za príplatok. Naopak, v silnejšej verzii si budúci majiteľ môže priplatiť za Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC),ktorý minimalizuje náklony v zákrutách. Zrejme vás napadla otázka, prečo je šprint na 100 km/h najrýchlejší práve v kombinácii automatickej prevodovky a balíku Sport Chrono. Ten, totiž obsahuje okrem stopiek na prístrojovke aj režim Sport Plus, ktorý zrýchli odozvu motora na plyn, aktivuje tvrdšiu charakteristiku podvozku (v aute s PASM) a posunie hranice, kedy zasiahne stabilizačný systém PSM (Porsche Stability Management). V tejto konfigurácii má vodič navyše k dispozícii Launch Control a optimalizované radenie rýchlostných stupňov, práve s cieľom čo najlepšej akcelerácie.

Modely 911 Targa 4 a 911 Targa 4S by sa mali dostať na trh v máji tohto roku. V Nemecku si za ne predajca vypýta 109 338 Eur respektíve 124 094 Eur. Sám som zvedavý ako sa bude novému prírastku v rodine 911 dariť a priznávam, že sa mi veľmi páči. Určite by bolo zaujímavé aj porovnanie jazdných vlastností modelov Targa a Cabrio. Predpokladám, že budú veľmi podobné aj keď by sa dalo očakávať, že verzia Targa bude menej náchylná na krútenie karosérie vďaka ochrannému oblúku za sedadlami. Mimochodom, Cabrio je v oboch prípadoch o 40 kg ľahšie.

Ak vás Targa zaujala kliknite si na jej oficiálnu mikrostránku. Fanúšikom značky sa určite bude páčiť aj náš test Porsche Boxter S.

UPREDNOSTNILI BY STE 911 VO VERZII TARGA, ALEBO CABRIO?
  • Jednoznačne Targa, vyzerá lepšie a je viac využiteľná v horšom počasí. ( 87% )

     

  • Určite Cabrio, keď už nebo nad hlavou, tak poriadne. ( 13% )

     

Odpovedalo 77 ľudí