Už pred nejakým časom sme vás informovali, že sa chce Porsche v modeli 911 Targa vrátiť k pôvodnému konceptu strechy. Dizajnovo sme si to všetci vedeli predstaviť. Navyše, retro je teraz v automobilovom dizajne v kurze, tak prečo nie. Najväčšou záhadou tak zostávalo, ako konštruktéri vyriešia otváranie a zatváranie strechy. Hoci bol princíp fungovania strechy, v niekoľkých predchádzajúcich generáciách Targy, úplne iný a pripomínal skôr veľké panoramatické strešné okno, jeho otváranie bolo „na gombík“. Ťažko si preto predstaviť, že by to bolo v novej generácii inak a majiteľ by musel manuálne odobrať strešný panel a niekam ho uložiť. Na výrobcu akým je Porsche by to predsa len bolo až príliš retro. Najväčší otáznik tak visel nad mechanizmom odklápania strešného panelu nad hlavami posádky. 

Vývojové oddelenie Porsche to však vyriešilo veľmi elegantne a verím, že mnohí sa radi pozrú na proces, ktorým sa strešný panel dostane za zadné sedadlá. Na prvýkrát určite prekvapí, ako sa nadvihne zadné okno a strešný panel akoby prejde cez ochranný oblúk za sedadlami. No už na druhé pozretie si človek uvedomí, ako krásne a v podstate jednoducho je vymyslená mechanika celého systému. Celý proces trvá 20 s a môžete ho vidieť na dvoch prezentačných videách. Tretie video je tu na porovnanie medzigeneračnej zmeny. Nájdete v ňom Porsche 911 Targa generácie 997, ktorého krátky test si môžete pozrieť tu.

Rovnako, ako predchodca aj nová Targa vychádza z modelu 911 Carrera 4 a Carrera 4S. Zákazníci si teda môžu vybrať z dvoch verzii a to 911 Targa 4 a Targa 4S. Za svoje peniaze dostanú pohon všetkých kolies a 7-stupňovú manuálnu, alebo 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku PDK. Vo verzii Targa 4 je pod zadnou kapotou 3,4 litrový plochý 6-valec s výkonom 257 kW (350 k) pri 7 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment tohto motora je 390 Nm pri 5 600 ot/min. S automatom a balíkom Sport Chrono zvládne 100 km/h za 4,8 s. Ručička rýchlomera sa zastaví až na 280 km/h.  Silnejšia verzia Targa 4S je poháňaná 3,8 litrovým plochým 6-valecom s výkonom 294 kW (400 k) pri 7 400 ot/min. Krútiaci moment sa v tomto prípade vyšplhá až na 440 Nm pri 5 600 ot/min. V najrýchlejšej konfigurácii, teda automat a balík Sport Chrono, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximálka je s manuálom 296 km/h, s automatom 294 km/h.

Nové Porsche 911 Targa so strechou v pôvodnom štýle

O vyvážené jazdné vlastnosti sa v Targe 4S stará aj Porsche Active Suspension Management (PASM), pomocou ktorého sa dá meniť charakteristika pruženia od komfortnej po športovú. V slabšom modeli je tento systém za príplatok. Naopak, v silnejšej verzii si budúci majiteľ môže priplatiť za Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC),ktorý minimalizuje náklony v zákrutách. Zrejme vás napadla otázka, prečo je šprint na 100 km/h najrýchlejší práve v kombinácii automatickej prevodovky a balíku Sport Chrono. Ten, totiž obsahuje okrem stopiek na prístrojovke aj režim Sport Plus, ktorý zrýchli odozvu motora na plyn, aktivuje tvrdšiu charakteristiku podvozku (v aute s PASM) a posunie hranice, kedy zasiahne stabilizačný systém PSM (Porsche Stability Management). V tejto konfigurácii má vodič navyše k dispozícii Launch Control a optimalizované radenie rýchlostných stupňov, práve s cieľom čo najlepšej akcelerácie.

Modely 911 Targa 4 a 911 Targa 4S by sa mali dostať na trh v máji tohto roku. V Nemecku si za ne predajca vypýta 109 338 Eur respektíve 124 094 Eur. Sám som zvedavý ako sa bude novému prírastku v rodine 911 dariť a priznávam, že sa mi veľmi páči. Určite by bolo zaujímavé aj porovnanie jazdných vlastností modelov Targa a Cabrio. Predpokladám, že budú veľmi podobné aj keď by sa dalo očakávať, že verzia Targa bude menej náchylná na krútenie karosérie vďaka ochrannému oblúku za sedadlami. Mimochodom, Cabrio je v oboch prípadoch o 40 kg ľahšie.

Ak vás Targa zaujala kliknite si na jej oficiálnu mikrostránku. Fanúšikom značky sa určite bude páčiť aj náš test Porsche Boxter S.

UPREDNOSTNILI BY STE 911 VO VERZII TARGA, ALEBO CABRIO?

  • Jednoznačne Targa, vyzerá lepšie a je viac využiteľná v horšom počasí. ( 87% )

     

  • Určite Cabrio, keď už nebo nad hlavou, tak poriadne. ( 13% )

     

Odpovedalo 75 ľudí