Podľa propozícií sa podujatia mohli zúčastniť vozidlá vyrobené do roku 1970 aj novšie unikáty. Už prvý pohľad síce prezradil, že organizátori vo viacerých prípadoch z požiadaviek zľavili, úrovni akcie to ale v žiadnom prípade neuškodilo, pár novších áut stálo za pozornosť. Oproti minulému roku však bola, zdá sa, účasť o čosi skromnejšia, k čomu iste nemalým dielom prispelo aj práve v ten deň zhoršené počasie, stále sa však bolo na čo pozerať.

Najväčšie zastúpenie medzi účastníkmi mali automobily z povojnového obdobia. Paradoxne, výrazne početnejšia než niekdajšia domáca produkcia bola zahraničná, či už európska, alebo americká. Videli sme Renault 8, niekdajší sen mladých Fiat 128 Sport Coupé, aj viacero u nás zriedkavejších modelov ako napríklad Simca Coupé, MG TD, Alfa Romeo 1300 GT aj 1750 GTV, Fiat 124 Spider, Porsche 911, či Jaguar E-Type.

Starších áut, vyrobených pred rokom 1940, prišlo len zopár. Tmavočervená Tatra 54 zostala síce stáť, ako jedna z mála, po celý čas na parkovisku, no taký roadster Aero 30 z 30-tch rokov, alebo na pohľad ešte o desaťročie starší americký sedan Studebacker sa smelo vydali hore kopcom spolu s mnohými mladšími súpermi. Spestrením štartového poľa bola asi desiatka motocyklov, zväčša domácich značiek. Zvláštne uznanie si zaslúžia ich jazdci, ktorí museli v druhej jazde dávať pozor nielen na čas, ale i na dažďom zmáčaný asfalt.

Významnú skupinu účastníkov tvorili niekdajšie pretekárske automobily, medzi ktorými početne dominovala značka Škoda. Spoločnosť im robila Tatra 603, VW Scirocco, Fiat 128, Jaguar XJ-S a Alfa Romeo GTV prestavaná v štýle legendárnych modelov GTA. Pripomienkou, že v minulosti sa jazdilo do vrchu aj a dvoch a troch kolesách bola asi pätica historických pretekárskych motocyklov a jeden sidecar.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 72 obrázkov

Medzi zúčastnenými automobilmi bolo viacero zaujímavých exemplárov, dva však možno označiť za skutočné unikáty. Prvým je žlté kupé GIOM 1, ktoré na prelome 60-tych a 70-tych rokov svojpomocne postavila partia nadšencov z Piešťan. Jeden z tvorcov s ním následne niekoľko rokov jazdil domáce preteky do vrchu aj na okruhoch a ako svedčia dobové značky, auto sa dokonca podarilo zaregistrovať aj do normálnej premávky.

Za pozornosť isto stojí aj Škoda 720 (št. č. 16), prototyp sedanu strednej triedy z roku 1970, ktorého karosériu navrhlo a aj postavilo štúdio Ital Design. Sedan s klasickým usporiadaním pohonného ústrojenstva mal pod kapotou úplne nový motor s rozvodom OHC. Celkovo bolo v Taliansku a v Mladej Boleslavi postavených asi 15 kusov, do dnešných dní sa z nich pravdepodobne zachovali len tri.

Autám a motocyklom súperiacim na kopci o sekundy robili dole na parkovisku spoločnosť historické traktory. Tie nebývajú na našich zrazoch zastúpené často, podujatie na Babe im však dalo priestor. Tento rok sa ich zhromaždilo asi pätnásť, od rôznych výrobcov, aj s rôznym dátumom výroby, pekne zachovalé v originálnom stave, aj zrenovované.

Veľká cena veteránov na Pezinskú Babu sa po vlaňajšej obnovenej premiére, konanej prvýkrát po viacročnej prestávke, dočkala tento rok opakovania. Ak sa organizátorom Veteran Car Clubu Pezinok, podarí odstrániť zopár opakovaných chybičiek a doladiť niekoľko detailov, ich podujatie sa môže stať pevnou súčasťou „veteránskeho“ kalendára.