Pri spojení „manažérsky automobil“ asi väčšinu napadne práve Passat. Niet sa čo čudovať, pre VW je dôležitý, stredným manažmentom a obchoďákmi obľúbený a v niektorých rokoch dokonca predali viac kusov, ako typu Golf. Najčastejšie sa, v EÚ samozrejme, predáva s naftovými motormi. Preto v generácii B8 dostal, úplne nový BI-TDI motor s výkonom 240 k. Komu to nestačí, B&B Automobiltechnik výkon zvýši. Samozrejme, zďaleka nie zadara.

Už sériový motor má zaujímavé parametre. 240 koní a 500 Nm je na dvojlitrový dieselový motor slušné. Niekomu by sa to ale mohlo zdať až moc. Podobné parametre majú v niektorých prémiových automobiloch šesťvalcové motory. Samozrejme, že od neho nemôžeme očakávať obdobný zvuk a kultivovanosť viacvalcového motora, záťahom a silou sa mu ale minimálne približuje. Stačí spomenúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré zvládne za 6,3 sekundy.

Firme B&B Automobiltechnik sa to ale zdá stále málo a preto vám za 3 950 eur zvýšia výkon na 300 koní a krútiaci moment na úctyhodných 630 Nm! To zaručí lepšie zrýchlenie o 0,8 s, teda 5,5 s. V ponuke je aj lacnejšia možnosť. Za 1 298 eur dostanete 275 koní a 570 Nm. K dosiahnutiu týchto čísel pomohlo v oboch prípadoch aj upravenie chladenia, zlepšenie nasávania a prúdenia vzduchu, úprava elektroniky motora, či antikorový výfuk. Najväčšiu zásluhu má ale zvýšenie pretlaku oboch túrb o 0,2 atmosféry. Aj v sériovej verzii sú naladené na relatívne vysoký pretlak. Preto je na mieste otázka o životnosti. Auto má 7-stupňovú DSG a pohon 4Motion. K dispozícii bude aj možnosť auto znížiť a vybaviť ho 19 alebo 20-palcovými diskami. Zdá sa vám to na dvojlitrový motor prehnané, alebo je to budúcnosť? Napíšte do diskusie.