Je neuveriteľné, aký je automobilový svet pestrofarebný. Kým Európa, často až fanaticky a nezmyselne, tlačí na každý gram CO2, zvyšok sveta akoby si robil stále radosť a produkoval spaľovacie motory podľa tradičných receptúr. Dobrým príkladom je práve zmodernizovaný Renault Sandero RS, čo nie je vlastne nič iné, ako Dacia Sandero predávaná s logom Renaultu na maske.

Dva litre a väčšie svetlá

Na juhoamerickom trhu je okrem bežných verzií Sandera k dispozícii ja jeho „ostrá“ verzia RS. A práve tú teraz francúzsko-rumunská automobilka zmodernizovala. Okrem športových nárazníkov sa môže pochváliť dvojitou koncovkou výfuku, 17-palcovými kolesami, strešným spojlerom, špeciálnym červeným lakom s pruhmi a prepracovanými zadnými LED svetlami odkazujúcimi na súčasnú produkciu Renaultu. Podľa nás mu to dokonca pristane. Zmeny sú aj v kabíne auta. Tu čakajte športové sedadlá, čierny strop, elektricky ovládané okná, cúvaciu kameru, tempomat a materiály na vnútorných obkladoch interiéru imitujúce karbón. Lacné? Možno, ale na odlíšenie to stačí. Sandero RS prekvapí aj motorom. Pod jeho prednou kapotou je totiž atmosférický motor 2,0 16V naladený na 110 kW (150 k), ktorý posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na predné kolesá celých 205 Nm. To stačí na maximálnu rýchlosť 202 km/h a akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd.

Sandero RS má pod kapotou atmosférický benzínový motor 2,0 16V s výkonom 150 k.

V réžii Renault Sport

Pozornejšie oko odhalí aj pár hrdých nápisov „Renault Sport“, čo dokazuje, že patričná starostlivosť bola zo strany fabriky venovaná aj podvozku auta. Štyri kotúčové brzdy a znížený podvozok s upravenými tlmičmi by sa mali postarať o to, aby dokázalo najsilnejšie sériové Sandero preniesť všetok výkon bezpečne na cestu a nekatapultovalo pritom posádku do náručia zvodidiel hneď v prvom rýchlejšom oblúku.

Novinkou sú zadné LED svetlá v štýle súčasných Renaultov. Dacii pristanú.

Do Európy nie!

Tešíte sa naň? Tak rovno vychladnite, prosím. Renault túto verziu do emisiami zmietanej Európy pochopiteľne nikdy nedovezie. Či tomu bráni len samotný motor, nízky predajný potenciál, alebo aj iné obchodno-technické prekážky, vie asi len samotná fabrika, každopádne je to veľmi zaujímavá alternatíva a ukážka toho, že hothatch sa s trochou dobrých ingrediencií dá postaviť aj z lacného základu.