Zaujímavé na aktuálnych výsledkoch je, že prvé tri spomínané vozidlá sú číslami tak tesne pri sebe, že februárovým víťazom môže byť teoreticky ktorékoľvek z nich. Dacia Sandero totiž vedie s počtom 20 372, druhá Tesla Model Y si pripísala na konto 19 795 registrácií a prekvapivo tretí Volkswagen Golf, ktorý je čerstvo po facelifte, zaznamenal 19 047 predaných áut.

O víťazovi preto rozhodnú zákazníci troch ostávajúcich nespočítaných trhov z Írska, Chorvátska a Slovinka.

Dva hendikepy Tesly

V súvislosti s tým by sme mohli pripomenúť, že medziročné predaje malej Dacie vzrástli o 15 percent, zatiaľ čo záujem o Model Y sa v porovnaní s februárom 2023 zvýšil o 9,6 percenta. Prakticky rovnako vzrástli medziročné predaje všetkých elektromobilov (o 9 percent), aj keď celkový európsky trh s osobnými autami rástol rýchlejšie, konkrétne o 10,1 percenta, ako sme písali vo včerajšom článku.

Obchodníci momentálne riešia, či a ako ovplyvní úspech Tesly nedávny výpadok výroby Modelu Y v berlínskej továrni Gigafactory kvôli podpaľačskému útoku ľavicových extrémistov a otvorená je tiež zatiaľ patová situácia vo Švédsku, kde proti automobilke Elona Muska protestujú odborári a Tesly preto nemôžu na tamojšie cesty.

Ohromný výsledok má za sebou Golf. Záujem o niekdajší európsky bestseller, ktorý sa v posledných rokoch prepadol až do druhej polovice desiatky najžiadanejších modelov, asi najlepšie vyjadruje medziročný nárast predajov o 43 percent!

Štvrtú a piatu priečku potom okupuje koncern Stellantis s modelmi Peugeot 208 (17 775 vozdiel) a Citroën C3, ktorého sa predalo len o 561 kusov menej. Nasleduje Škoda Octavia, Toyota Yaris Cross, Volkswagen T-Roc a Peugeot 2008, ktorý za nemeckým crossoverom tiež zaostáva len o 204 predaných vozidiel.

zdroj: Dataforce cez Automobilwoche