V TopSpeed.sk máme radi rekordy a rekordérov. V akejkoľvek oblasti automobilizmu. A Corolla je v počte predaných kusov celosvetovo absolútnym rekordérom. Preto sme s ňou chceli mať osobnú skúsenosť. Bolo nám jasné, že nás nechytí za srdce, ani dušu. No rozumu vyhovuje vo viacerých, až asi všetkých smeroch. Môže osloviť mnohých, ktorí hľadajú auto pre manželku, dcéru, alebo rodičov. Tu presne také je! Na nič sa nehrá a nič nepredstiera.

Prvá Corolla zišla z výrobného pásu v novembri 1966. Za 50 rokov existencie predala Toyota viac ako 44 miliónov áut s týmto označením. Dokonca každá piata Toyota je Corolla. Je to prosto legenda. Napriek tomu bol pre mňa test Corolly náročný. Prečo? Je to dosť nevýrazné auto, no slabiny, ale aj plusy som hľadal ťažko. Musel som sa prevteliť do vodiča, ktorý auto nekupuje srdcom, ale rozumom. Presne takých Corolla uspokojí a že sa jej to náramne darí už viete.

Rázvor má hodnotu až 2700 mm, čo je na nižšiu strednú triedu nadpriemer. Vzadu je teda až prekvapivo veľa miesta a zmestia sa sem aj osoby s výškou 190 cm. S priestorom na hlavu to však už také slávne nie je. Kto tak vysoký by tam však sedával?

Dostali sme už v poradí od 11. generáciu Corolly. Tá minulý rok prešla modernizáciou. Okrem modernejšej techniky dostala iný vzhľad. Zmeny badať najmä na predných a zadných svetlách a na prednom nárazníku. Mne sa facelift páči, ale stretol som sa aj s opačnými reakciami.

Corolla má 5 hviezd v hodnotení EuroNCAP

Priehradka pred radiacou pákou elegantne schováva nevzhľadné tlačidlá na vyhrievanie sedadiel

Vnútri tiež došlo k malým zmenám. Najvýraznejšou sú asi kruhové výduchy klimatizácie na bokoch palubnej dosky. Celkovo na mňa interiér testovaného kusu (stredná výbava Active) pôsobil výborným dojmom. Nie je to žiadny luxus, no sú tu kvalitné materiály a prepracované detaily. Subjektívne je vydarenejší, než napríklad v RAV4 alebo v Priuse. Na kvalitnejší interiér od Toyoty si ozaj nepamätám.

 

Veľmi ma potešil posed, ten je na danú kategóriu autá veľmi dobrý. Aj keď jeden z kolegov sa sťažoval na slabý rozsah nastavenia volantu. Ja som s výškou 182 cm nemal žiadny problém. Sedačky sú skôr komfortné, ale presne také sa hodia k charakteru auta. Rázvor má hodnotu až 2700 mm, čo je na nižšiu strednú triedu nadpriemer. Vzadu je teda až prekvapivo veľa miesta a zmestia sa sem aj osoby s výškou 190 cm. S priestorom na hlavu to však už také slávne nie je. Vzadu poteší aj takmer rovná podlaha.

 

Batožinový priestor má slušných 452 litrov. Klasickým problémom sedanov je však pomerne úzky otvor medzi kufrom a zadnými sedačkami. Tie sú sklápateľné len v pomere 40:60.

 

Multimediálny systém Toyota Touch 2 používa rozhranie v podobe 7“ dotykového displeja s rozlíšením 800 x 480 pixelov. Hneď vedľa sú kapacitné tlačidlá pre základné funkcie. Bohužiaľ, ovládanie audia je preto neintuitívne. Vďaka možnosti ovládania na volante mi to však neprekážalo. Našťastie, ovládanie klimatizácie je pomocou analógových tlačidiel, takže to nerozptyľuje počas jazdy. Toyota Touch 2 je pritom celkom prehľadný a intuitívny systém, no občas reaguje pomalšie.

Ani v roku 2017 nechýbajú na palube Toyoty digitálne retro hodinky. Nákupca musel na začiatku 90. rokov poriadne prestreliť počet potrebných kusov a odvtedy to dávajú do každého modelu. :-)

Atmosférický motor 1,6 Valvematic má silné sedatíva s názvom Euro6.

Atmosférický motor? Stará dobrá klasika? Ak čakáte živý motor, tak budete sklamaní. Motor 1,6 Valvematic má silné sedatíva s názvom Euro6. Reakcia na zošliapnutie plynu je letargická. Je to škoda, keďže atmosférické jednotky od Mazdy a Hondy sú aj v dnešnej dobe oveľa živšie. No verím tomu, že mnohým vodičom to nebude prekážať a bude ich zaujímať najmä spoľahlivosť. Tá bude iste nadpriemerná.


1,6 Valvematic má výkon 97 kW (132 koní). Na bežné jazdenie úplne postačuje. No motor musíte točiť, pretože maximálny výkon prichádza až pri 6400 otáčkach a krútiaci moment 160 Nm vrcholí pri 4 400 ot. Ťahá dobre od cca 4000 otáčok. Akcelerácia na stovku trvá rovných 10 sekúnd. Maximálka je síce 200 km/h, no pri diaľničných tempách zásadné zrýchľovanie nepríde.


A aká je spotreba? Kolegom sa podarilo na testovacej trase (mesto, diaľnica, mimo mesta) zajazdiť 6,9 litra. V meste a na diaľnici však očakávajte spotrebu okolo 7,5 litra. Mimo mesta sa dá jazdiť aj okolo 6 litrov na sto. Určite poteší nádrž s poctivým objemom 55 litrov. Na šestku pri 130 km/h točí motor cca 3200 ot./min. Auto je však slušne odhlučnené od okolitého diania, vrátane agregátu.


Mimochodom, testovaný kus bol vybavený 6-stupňovým manuálom. Páka je možno trochu dlhšia, než býva dnes zvykom, ale vďaka tomu je blízko volantu. Chod je primerane tuhý a dráhy presne vymedzené. Prevodovku CVT však odporúčam len veľmi veľmi zarytým odporcom manuálu.

Podvozok je nastavený pre pohodovú jazdu, no nie je prehnane mäkký a zvláda aj zákruty vo vyššom tempe.

A čo jazdné vlastnosti? Auto je naladené skôr na komfortnú nôtu a tak to má byť. Zákrut sa síce nezľakne, no rozhodne to nie je žiadny športovec. Ani neviem ako mi to napadlo, ale vyskúšal som, či sa dá vypnúť stabilizácia (ESC). Na moje obrovské prekvapenie sa dá vypnúť kompletne. To dnes v bežných autách ozaj treba hľadať. Prudkým ubratím plynu v zákrute, alebo za pomoci ručnej brzdy sa tak môžete šmýkať na povrchoch s horšou trakciou. Zimné blbnutie na snehu je teda možné. Takže si dokážete užiť trochu radosti z jazdy. Toto ponúka už máloktoré vozidlo. :-)


Na šoférovanie v tomto aute nie ste úplne sami. Od druhého stupňa výbavy Active je v základnej výbave balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense. Obsahuje asistenta na predchádzanie kolíziám (PCS), systém sledovania pruhov (LDA), systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA) a automatické diaľkové svetlá (AHB). K fungovaniu systému LDA mám výhrady. V žiadnom aute som nezažil tak citlivého asistenta na udržanie v jazdných pruhoch. K čiare sa stačí priblížiť na cca 5 - 10 cm a auto začne panicky pípať. Raz dokonca začal pípať pri prejazde čiar prechodu pre chodcov. :-) Našťastie, systém sa dá vypnúť a zostane vypnutý aj po ďalšom naštartovaní. A to je super.

 

Na druhej strane, automatické LED svetlá fungovali nadpriemerne dobre. Vypínali sa včas, len prepínanie späť na diaľkové trvalo občas o 2-3 sekundy dlhšie, než by to robil človek. Horšie bolo to, že niekoľko ľudí mi blikalo na stretávacie svetlá, ktoré neboli zjavne dobre nakalibrované a oslepovali ich. Ale ak jazdíte často v noci, tak si za LED svetlá určite priplaťte, svietia fakt slušne.

Kto bude typickým zákazníkom Corolly? Človek, ktorý sa potrebuje dostať z bodu A do bodu B komfortne a hlavne spoľahlivo. Niekto, kto chce mať auto dlho a nemá potrebu ho meniť každých 3 - 5 rokov. Corolla nemá žiadne komplikované technologické výstrelky, ktoré by mohli časom robiť zlobu a zvyšovať počet návštev a účet za servis.

 

Toyota Corolla je obyčajné auto a takým aj má byť. Inak by nedokázalo zaujať zákazníkov na celom svete. Navyše prichádza s obrovským tromfom v podobe skvelého pomeru ceny a hodnoty. Osobne by som volil sofistikovanejší a praktickejší typ Auris hatchback, alebo kombi.

 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 6MT Active

rok výroby 2016

 

PLUSY:

+ kvalita a spracovanie interiéru,
+ na danú kategóriu dobrý posed,
+ ergonómia,
+ priestor na nohy pre zadných pasažierov,
+ vzadu takmer rovná podlaha,
+ auto ako zo starej školy,
+ automatické LED svetlá,
+ cena/výbava,
+ možnosť úplne vypnúť stabilizáciu (ESC).
 

 

     

MÍNUSY:

- príliš citlivá výstraha pred opustením pruhu,
- úzky otvor medzi kufrom a kabínou, 
- chýba plnohodnotné madlo zadných dverí,

- slabý rozsah pozdĺžného nastavenia volantu,
- pomalší infotainment.
 

 
Toyota Corolla 1,6i Valvematic
97 kW M6 Active
VW Jetta 1,4 TSI 92 kW
M6 Business Comfortline
základný model

13 150 €

(Corolla 1,33 73 kW M6 Live)

14 890 €

(Jetta 1,2 TSI 77kW M6 Business Trendline)

adekvátny model

13 850 €

(Corolla 1,6 97 kW M6 Live)

18 540 €

(Jetta 1,4 TSI 92 kW M6 Business Comfortline)

adekvátna výbava
v sérii: paket Trend s prednými a zadnými parkovacími senzormi, vyhrievanými prednými sedadlami, dažďovým senzorom, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat, 7-palcový displej, za príplatok 500 € paket LED s bi-LED svetlometmi a ostrekovačmi predných svetiel
v sérii: dvojzónová automatická klimatizácia, 6,5-palcový displej, tempomat, Winter paket 530 €, Bi-xenónové svetlomety s ostrekovačmi predných svetiel 1 627 €
výsledná cena
17 150 €
20 697 €

 

 

 
Mazda 3 sedan 2,0 Skyactiv
88 kW M6 Attraction
Škoda Octavia 1,0 TSI
85 kW M6 Style
základný model

16 690 €

(1.5 Skyactiv 74 kW M6 Challenge)

14 990 €

(1,2 TSI 63 kW M5 Active)

adekvátny model

17 290 €

(2,0 Skyactiv 88 kW M6 Challenge)

16 600 €

(1,0 TSI 85 kW M6 Active)

adekvátna výbava
v sérii: tempomat, dvojzónová automatická klimatizácia, LED svetlomety, automatické sklápanie spätných zrkadiel, zadné parkovacie senzory, vyhrievané predné sedadlá a volant, 7-palcový dotykový displej
v sérii: tempomat, 6,5-palcový dotykový displej, vyhrievanie predných sedadiel, Front Assist, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, paket Style Plus 999 € obsahuje LED svetlomety, navigačný systém, parkovacie senzory vpredu
výsledná cena
19 090 €
20 400 €