Autá s predným náhonom získali koncom 20. storočia veľkú popularitu. Sú lacnejšie, ľahšie a jednoduchšie na ovládanie. Do športových áut sa však predný pohon teoreticky nehodí. Predné pneumatiky sa musia starať o zrýchlenie a zatáčanie zároveň. Navyše, akcelerácia prednú nápravu odľahčuje, čo je nežiadúce. Ktoré autá s predným pohonom akcelerujú najlepšie? Výsledky prekvapia. Na 1. mieste nie je nič z Európy ani Japonska.

8 - 10, Volkswagen Golf GTI Clubsport S 5,8 s


Špeciálne upravený Golf, ktorý je najrýchlejšou predokolkou na Nurburgringu v zrýchlení neexceluje. Výkon 228 kW (310 koní) ale stačí na umiestnenie v prvej desiatke.

8 - 10, Renault Megane RS 275 Trophy-R  5,8 s


Ďalší rekordman z Ringu potrebuje na stovku tiež 5,8 sekundy. Rovnako ako Golf GT Clubsport S aj Renault prešiel „drobnými“ úpravami, keď sa odľahčovalo a menilo naladenie podvozka. Výkon dvojlitrového turbomotora je 202 kW (275 koní).

8 - 10, Mitsubishi Eclipse GT V6 5,8 s


Áno, Mitsubishi Eclipse je predokolkou. U fanúšikov rýchlych kolies si veľkú obľubu nezískal, ale v priamke mu to celkom ide. Stovku zvládne za 5,8 sekundy. Výkon doluje z 3,8 litrového vidlicového šesťvalca.

5 - 7, Seat Leon SC Cupra 290 5,7 s


Vylepšená Cupra s výkonom 290 koní a rýchlou dvoj-spojkovou prevodovkou (DSG) na špičku nestačí. Na stovku to španielskemu hot-hatchu trvá 5,7 sekundy.

5 - 7, Honda Civic TypeR 5,7 s


Novodobý kráľ hot-hatchov je síce ako celok presvedčivý, ale ani veľká dávka výkonu 228 kW (310 koní) mu nezabezpečí prvé miesto. Civic TypeR akceleruje na 100 km/h za 5,7 sekundy.

5 - 7, Seat Leon Cupra R310 5,7 s


Rovnakým výkonom 228 kW (310 koní) ako TypeR disponuje aj extrémna verzia Cupry. Leon s označením Cupra R310 pochádza z roku 2008 a na stovku mu to trvá 5,7 sekundy.

3 - 4, Pontiac Grand Prix GXP 5,6 s


V TOP10 nechýba ani americký zástupca. Pre našinca neznámy Pontiac Grand Prix GXP má pod kapotou poriadny 5,3 litrový osemvalec s výkonom 223 kW (303 koní). Na 60 míľ (96,6 km/h) za hodinu mu to trvá 5,6 sekundy. Ťažký osemvalec vpredu zabezpečuje dobrú trakciu predných kolies, ale schopnosť auta zatáčať je údajne tragická.

3 - 4, Ford Focus RS500 5,6 s


3. generácia Focusu RS má už pohon 4x4. Predchádzajúca generácia si musela vystačiť len s poháňanými prednými kolesami aj v prípade limitovanej verzie RS500 s výkonom 257 kW (350 koní). Zaujímavosťou je, že ani najvyšší výkon v rebríčku a samosvorný diferenciál nestačí na prvé miesto. Focus RS500 so zrýchlením 5,6 sekundy na 100 km/h patrí na tretiu priečku.

2, Volkswagen Scirocco R 5,5s


Druhá priečka patrí Sciroccu R. Na akceleráciu na stovku za 5,5 sekundy má stačiť výkon 206 kW (280 koní) a DSG. Výrobca je tu však v podozrení, že pri číslach je až príliš optimistický a takéto zrýchlenie sa v žiadnom teste nepodarilo potvrdiť ani s použitím funkcie launch control.

1, Dodge Neon SRT-4 5,3 s


Prvé miesto putuje do USA?! Trochu prekvapivé, ale predsa je to krajina, kde sú populárne Drag races... No pri pohľade na dnes už podpriemerný výkon 173 kW (235 koní) tu niečo nesedí. Hodnota zrýchlenia na 60 mph za 5,3 sekundy je ako z ríše snov, ale renomovaný web Car and Driver danú hodnotu nameral aj pri testoch! 2,4 litrový turbomotor totiž dáva reálne okolo 260 – 270 koní už priamo od výroby. 60 mph je 96 km/h, takže k tomuto výsledku môžeme smelo prirátať ešte povedzme 0,2 sekundy. No čas potrebný na 100 km/h je aj tak najlepší.

Inšpirácia: autoblog