Playboy, pilot lietadiel a vo všetkých ohľadoch rozmaznané enfant terrible, Zachary Reynolds chcel auto, ktoré by totálne zahanbilo všetku konkurenciu ešte predtým, než by naštartoval obrí motor a za neskutočného rachotu vystretili extrémnou rýchlosťou za ďalším a ďalším víťazstvom. Tobacco King určite splnilo svoju misiu.

Z dokumetácie je možné vyčítať chronológiu úprav Fordu Galaxy 500 Zachary Reynoldsa. Z katalógu Turbonigue z roku 1967 si majiteľ vybral nové srdce frankenštajna. Pôvodný Raven Black 390 cui V8 motor z Galaxie nahradil nový agregát s výkonom 425 koňový 427 cui big block od Forda. Naň zavesili pre zvýšenie výkonu jedinečný axiálny kompresor Latham, ktorý kŕmil pretlakom 4 jednokomorové karburátory Carter. S týmito úpravami by hravo pozametal všetku, aj vážnu konkurenciu.

To by však nebol Zachary Reynolds, keby sa mu stále nemálilo. Aby nebolo málo, Zachary ešte chvíľku zalistoval v katalógu Turbonique a našiel niečo, čo sa ani dnes len tak nevidí. Turbonique ponúkali náhradu zadného diferenciálu za špeciálny "výkonný" diferenciál. V skrini diferenciálu sa neukrývali len planétové, korunové kolesá a hriadele, ale aj čosi omnoho zaujímavejšie. Tou vecičkou bola spaľovacia turbína s výkonom monštróznych 850 kobýl. Odtiaľ pochádza aj názov Rocket Drag Axle. 

Počítajme spolu. 850 koní na diferenciále (zadnej náprave) + 425 koní ( sériových ) na zorváku motora je spolu 1275 koní. Povedzme, že tento výkon bolo možné čerpať na kolesách, keďže nárast výkonu preplňovaním považujeme za stratu pri jeho prenose na kolesá. A to stále nepoznáme krútiaci moment, ktorý produkujú tieto dva zdroje pohonu! Každému je jasné, že významnou úpravou muselo prejsť ako hnacie ústrojenstvo, tak aj podvozok. Listové pružiny, zosilnené stabilizátory, ramená, nápravy, hnací hriadeľ, jednoducho podvozkové časti dostali všetko, aby sa počas závodu nerozleteli do sveta. Mamutie sliky dodal Mickey Thompson. Žial, viac informácií k Tobacco Kingu nemáme. Skúste vyčítať viac z obrázkov, alebo z priloženého videa.

Zachary dosiahol cieleného. Vytvoril auto, ktoré sa stalo postrachom nielen konkurencie, ale skutočnou nočnou morou malých detí a dôchodcov. :)

Suma sumárum vzniklo absolútne unikátne závodné auto, ktoré si zapamätala celá vtedajšia šprintérska scéna Ameriky! Na to vsadíme aj krk. 

 

Samotná technológia raketovej zadnej nápravy a vôbec produkty Turbonique nás natoľko zaujali, že sa im budeme venovať aj v ďalšom článku. Máte sa veru na čo tešiť. Zatiaľ sa nechajte vábiť diablom a hriešnymi myšlienkami pri pohľade na tohto čierneho jednorožca.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov