SUV sú v kurze. Mnohých (vrátane mňa) to prekvapuje, ale nemôžeme sa na ne pozerať len z „nášho“ pohľadu. Ak si myslíme, že všetci majitelia SUV sú hlúpi, že sa nechali reklamou obalamutiť, mýlime sa. SUV majú pri mínusoch aj klady. Väčšina majiteľov má racionálne vysvetlenie na kúpu tak drahej, veľkej a ťažkej mašiny. Vyšší posed, bezpečnosť, univerzálnosť a v niektorých prípadoch dizajn a image vnímame ako 1000x hrané pesničky, no žeby na nich predsa niečo bolo?

Volvo XC60 je na trhu už od roku 2008 a darí sa mu viac než dobre. V roku 2014 prešlo modernizáciou, ktorá priniesla zmeny hlavne v technológiách a motorizáciách. Na tie sme sa zamerali v teste Volvo XC60. Kozmetické zmeny boli takmer nebadateľné. Niet sa čomu čudovať. XC60-ka vyzerala dobre hneď od začiatku, čomu napovedajú aj predajné čísla. Už rok po jej predstavení predalo Volvo viac než 60 000 kusov a toto číslo rástlo rok čo rok až po necelých 160 000 kusov predaných v roku 2015. Počas ôsmich rokov si XC60-ku kúpilo až 750 000 zákazníkov, čo z nej robí jednak najpredávanejšie SUV vo svojej triede, ale aj najpredávanejšie Volvo.

Po modernizácii sa dizajn XC60-ky ešte o kúsok zlepšil

Súpermi XC60-ky sú najmä nemecké prémiovky v podaní Mercedesu GLC (GLK), BMW X3 a Audi Q5. Netreba však zabúdať ani na Lexus NX, možno Land Rover Discovery Sport (Freelander), či dokonca Porsche Macan, ktoré je však cenou niekde úplne inde. Pri takýchto súperoch je výkon Volva úctyhodný a prekvapil zrejme aj samotných Švédov. O počet predaných kusov sa postarali najmä zákazníci z Číny, Ameriky a samozrejme, domáceho Švédska. Vo zvyšku Európy si typ XC60 získal srdcia najmä Francúzov, Angličanov a na počudovanie aj Nemcov. No ani na Slovensku sme Volvu hanbu neurobili. Niekoľko rokov predávali predajcovia Volvo typ XC60 v rovnakých počtoch ako všetky ostatné typy dovedna.

Najväčším ťahákom Volva XC60 je jeho bezpečnosť. Značka Volvo bola vždy synonymom pre bezpečnosť a v prípade XC60 to platí dvojnásobne. V roku 2008 vyhlásili typ XC60 za najbezpečnejšie auto na svete. V základnej výbave totiž dostal do vienka systém City Safety, ktorý v nízkych rýchlostiach dokáže auto úplne zastaviť v prípade, že auto idúce pred ním zastaví a vodič Volva si to nevšimne.

Úspech typu XC60 tkvie možno aj v tom, že Volvo konečne začalo počúvať zákazníkov a tak trochu sa prestalo riadiť logikou. Kto by už len chcel športový balík na SUV, najmä ak je jeho funkčnosť nulová? Takto zrejme dumali vedúci pracovníci vo Volve, no na koniec prišli na to, že by sa podobných indivíduí našlo dosť. A tak aj vo Volve začali ponúkať typ XC60 vo verzii R-design, ktorý sme si vyskúšali ešte pred modernizáciou, podobne ako Nemci ponúkajú M-paket, balík AMG alebo S-line. A výsledok stál za to. Už aj tak pekné Volvo XC60 dostalo nové nárazníky, disky a kadejaké doplnky, z čoho nemohlo vzniknúť nič iné než ešte krajšie Volvo.

Aj vďaka R-designu sa stala XC60-ka "kráľovnou" segmentu