Už na začiatku videa sa pustíme do objasnenia základného termínu - výkon. Podľa Wikipedie, ktorú v tejto oblasti tzv. "tvrdých" vied môžeme považovať za presnú a dôveryhodnú, je výkon fyzikálna veličina udávajúca množstvo vykonanej práce za určitý čas. Vzťah medzi prácou a časom je jednoduchý, čím rýchlejšie danú prácu vykonáte, tým máte vyšší výkon. Jednotkou je watt, v oblasti motorov sa však skôr bavíme o kilowattoch (kW) a - v prípade Koenigseggu - megawattoch (MW). Mnoho ľudí, vrátane mňa, však stále uvažuje skôr v koňských silách (horsepower, HP). Pokiaľ budeme ignorovať viacero definícií a variantov koňskej sily, môžeme povedať že 1 HP sa približne rovná 0,74 kW, spätne teda 1 kW  1,35 HP.

Príbeh o vzniku jednotky kôň zrejme poznáte - James Watt sa skutočne snažil určit výkon jedného koňa. Stanovil, že jeden kôň za jednu hodinu potiahne závažie s hmotnosťou 180 libier (81 kg) o 10 850 stôp (3 300 m). Po zaokruhlení teda kôň vykonal prácu 33 000 ft*lbs (údaj z videa).

Točivý moment je komplikovanejší. Hodnotu krútiaceho momentu v tomto kúsku sveta zvykneme udávať v Newtonmetroch. V Newtonoch sa uvádza sila, v metroch dráha. Dráha krát sila rovná sa práca. Vydeľme prácu časom a sme znova pri výkone. Výkon a krútiaci moment preto spolu priamo súvisia. Vo videu bola spomenutá rovnica na výpočet výkonu z točivého momentu a otáčok motoru, kde sa ako nejaké "magické" otáčky motoru zjavilo číslo 5 252. Keď sa z imperiálnych jednotiek prenesieme na metrické, výkon budeme uvádzať v kW, krútiaci moment v Nm a ako koeficient v rovnici použijeme čislo 60 000, ako "magické" otáčky dostaneme vyššie číslo - presne 9 550 ot./min.. Toto je tá hranica, pri ktorej sa aktuálny výkon motoru v kilowattoch bude rovnať aktuálnemu točivému momentu v Newtonmetroch. Príklad s použitím online kalkulačky - motor bude mať v stratosferických 9550 ot./min. výkon 600 koní (460kW). Jeho točivý moment pri daných otáčkach bude 460 Nm. Toto je typický fenomén vysokootáčkových motorov - od určitej hranice maximálnych otáčok je ich maximálny výkon väčší než maximálny krútiaci moment. Motory F1 s atmosférickými V10 mali 900 koní a nie viac než 400 Nm.

Čo sa týka porovnania motorov s veľkým výkonom a veľkým krútiacim momentom, Jason to vysvetlil zrozumiteľne. V podstate vždy platí iba jedno: čím viac tým lepšie!



Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.