Určite poznáte tie filmy, kde nováčik, ktorý celý čas ťahá za kratší koniec, zrazu prekoná najväčších majstrov. Podobné veci sa dejú aj v motoršporte a vždy získajú pozornosť a priazeň. V 5. kole šampionátu WRC sa schyľovalo k niečomu podobnému. Lenže WRC nie je rozprávka. Boli sme svedkami jednej z najtesnejších rally v histórii. Obaja uchádzači o víťazstvo podali životný výkon. O víťazovi Rally Argentína 2017 rozhodlo 0,7 sekundy!

Rodisko prekvapení

Argentínska rally patrí k najnáročnejším a je známa nemilosrdnosťou, prašnými rýchlostnými skúškami, ktoré sú plné ostrých kameňov a hlavne tým, že vždy prináša prekvapenia. Po minulé roky to bola súťaž, kde sa dominantnému a takmer bezchybnému Volkswagenu prihodili ťažkosti a šancu dostali súperi. Minulý rok šancu skvelo využil mladý Heyden Paddon a uchmatol si premiérové víťazstvo. Rok pred tým sa to isté podarilo Krisovi Meekovi. Lenže to, čo predvádza tento rok...

Podmienky a dĺžka rýchlostných skúšok pripomínali skôr Dakar, ako klasickú rally.

Aj WRC má svojho Maldonada

Naozaj si neviem urobiť názor. Pred sezónou som ho považoval za hlavného kandidáta na titul, ale prvé dve súťaže pre nehody nedokončil. V Mexiku vyhral, ale urobil obrovskú chybu iba pár metrov pred cieľom, pritom mal pohodlný náskok. Vo Francúzsku mu odišiel motor z prvého miesta, čo, samozrejme, jeho chyba nebola. Ale cez víkend v Argentíne mal až dve nehody, po ktorých môže byť rád, že je zdravý. Je pekné, že ho prirovnávajú k legendárnemu Colinovi McRaeovi pre jeho divoký jazdecký štýl. Tým smerom ale cesta k úspechu nevedie. Naopak, dôležité sú dojazdy do cieľa a konzistentnosť.

Ogier ostáva lídrom šampionátu, ale k spokojnosti má ďaleko

V tom by mohol Sebastien Ogier vyučovať. Ten je zvyknutý víťaziť, jeho pravidelná účasť na pódiách mu priniesla už 16-bodové vedenie v šampionáte jazdcov. Napriek tomu je z neho cítiť nespokojnosť, pretože v posledných dvoch rally nezažil práve najlepšie časy za volantom Fiesty WRC. Naopak, jeho tímový kolega Ott Tanäk ho prvýkrát v sezóne dokázal zdolať a odsunul Ogiera na zemiakovú pozíciu. Mads Ostberg bol takisto na koni a dlho sa pohyboval na popredných priečkach až pokiaľ neprišlo poškodenie zavesenia a koniec nádejí na dobrý výsledok.

Mladá puška vystrčila rožky

Kto ale na seba absolútne strhol pozornosť, bol Elfyn Evans. Skvelou jazdou si vybudoval už po prvom dni náskok vyše 50 sekúnd! V piatok boli v top5 samé Fordy a jediný narušiteľ bol Thierry Neuville s Hyundaiom. Latvala vypadol z boja podobne ako v Mexiku kvôli problémom s prehrievaním motora. To, že argentínske cesty sú doslova posiate kameňmi, sa prejavilo v sobotu. Vedúcemu Evansovi sa prihodili až dva defekty, ktoré ho v konečnom dôsledku môžu veľmi mrzieť. Takisto hodiny pred koncom dňa znamenali, že zrazu bol Neuville, ktorý na to tlačil ako blázon, iba 11 sekúnd za Walesanom. To nebolo všetko a pred poslednou power stage náskok skresal iba na 0,6 sekundy! Neuville podal jeden z najlepších výkonov kariéry a vyhral power stage a s ňou aj celú rally. Evans dal toho všetko a miestami bol dokonca rýchlejší ako Neuville, ale chyba na moste ho nakoniec stála víťazstvo. Neuville sa tak vystrelil späť do majstrovského boja po jeho dvoch víťazstvách v rade. Evans si zaistil veľký rešpekt v celom paddocku. Skončila sa teda skvelá štatistika, štyroch rôznych víťazov, v štyroch rôznych pretekoch. To neuberá ničomu na atraktivite a WRC pokračuje populárnou Rally Portugal, ktorá začína 18. mája.