Seat Ateca je prvým počinom od španielskej automobilky s prívlastkom SUV. V našom teste Seat Ateca 2.0 TDI sme popísali jej prednosti aj negatíva. Testovaná, najsilnejšia vznetová jednotka sa objaví tiež v športovejšie ladenej verzii FR. Tú oficiálne predstavia na blížiacom sa domácom autosalóne v Barcelone.

Seat Ateca je už v ponuke určitý čas, ale módnej vlne športovejšie vyzerajúcich SUV sa zatiaľ vyhýbal. To je však už minulosťou a na autosalóne v Barcelone bude mať v máji premiéru športový variant FR. Ten pridá športovo ladený exteriér aj interiér. Môžete sa tiež tešiť na silnejší zážihový motor, než je aktuálne v ponuke.

FR línia zaujme tiež 19-palcovými diskami s pneumatikami 245/40.

Ateca vo verzii FR je pokračovaním ofenzívy Seatu v poslednej dobe. Začal to modernizovaný Leon, pokračovala nová Ibiza, Ateca FR a v tomto roku príde ešte nové kompaktné SUV Arona. Vráťme sa však k popisovanej Atece.

Veľké až 19-palcové disky síce Atece pristanú, avšak prejazdnosť terénom rapídne klesá.

V súčasnosti je v ponuke v 3 líniách výbavy: Reference, Style a XCellence. Po celom svete sa predalo už viac ako 40 000 kusov novej Atecy, je tak o ňu mimoriadny záujem. Línia FR toto číslo určite ešte zvýši. Voči výbave XCellence má FR navyše FR logá na prednej a zadnej časti.

Mriežka chladiča má nový dizajn v lesklej čiernej farbe, rovnako ako nárazníky exkluzívne pre verziu FR. V sériovej výbave budú LED hmlové svetlomety integrované do predného nárazníka. Do výbavy sa dostane tiež progresívne riadenie a adaptívny tlmiče DCC.

Vzadu pribudol malý spojler na batožinových dverách.

FR línia zaujme tiež 19-palcovými diskami s pneumatikami 245/40. Blatníky a bočné prahy sú lakované do farby vozidla, nikto v Seate teda neočakáva, že sa majiteľ s takto „oplastovanou“ Atecou vyberie do terénu.

Vzadu pribudol čierny spojler po bokoch okna alebo vo farbe lakovaný spojler na hornej hrane batožinových dverí. Vnútorné hliníkové prahy s logom FR odlíšia túto verziu od zvyšných troch. FR logo sa nachádza tiež na športovom volante. V sérii sú športové sedadlá čalúnené v Alcantare. Za príplatok je samozrejme dostupný aj kožený interiér.

V interiéri nájdeme tú istú konektivitu, čo v iných líniách výbavy.

V opcii budú tiež špeciálne dverové lišty, ktoré budú exkluzívne pre výbavu FR. Do ponuky pribudne aj nový dvojlitrový zážihový TSI motor s výkonom 140 kW (190 k), dostupné budú aj vznetové verzie s výkonom 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Uvidíme, či sa nám na test dostane aj verzia s najvýkonnejším benzínom.