Prvá hybridná LMP1 z roku 2012. K Audi sa v tom istom roku pridala aj Toyota.

1. Ťah odspodu

 

Najväčšou výhodou elektrifikácie spaľovacieho motora je eliminácia akéhokoľvek oneskorenia pri akcelerácii. Elektromotor poskytuje plný výkon od jednej otáčky za minútu, čo je mimoriadne vhodné pri šprintoch na 100 km/h.

2. Pohon všetkých štyroch kolies

 

Ďalším bonusom je pohon všetkých štyroch kolies. Podobne, ako pretekárske autá LMP1, aj napríklad Honda NSX má motor v strede, ktorý poháňa zadné kolesá. Elektromotory na prednej náprave potom dodávajú výkon predným kolesám, čo pomáha trakcii.

3. Spotreba paliva a produkcia emisií

 

Áno, niekto, kto si kúpi auto za 150 000 €, nebude riešiť spotrebu paliva. Benefitom lepšej spotreby je aj potreba menšej nádrže, ktorá ušetrí hmotnosť. Napríklad Honda NSX spotrebuje iba 9,0 l na 100 km. Keď však budete jazdiť štýlom plyn brzda, malú nádrž môžete minúť aj za menej ako 150 kilometrov, čo už také pozitívne nie je. A pri šialených emisných normách je hybridný pohon priam nutný.

4. Pozornosť médií

 

My by sme písali o každom športovom aute, ktoré uzrie svetlo sveta. Lenže sú aj mainstreamové média, ktoré o autách píšu iba okrajovo. Preto v dnešnej ekologickej dobe upúta väčšiu pozornosť zelené športové, než oheň prskajúca antiekologická beštia. Holt, doba je iná.

5. Postupný prechod k čisto elektrickému pohonu

 

Jedným z dôvodov je aj postupný prechod k čisto elektrickému pohonu. Áno, viem, je to smutné, ale raz príde deň, kedy aj tie najrýchlejšie superautá stíchnu. Zvuk však nahradí výkon, z ktorého vás bude bolieť krk. Elektromobilita má pred sebou ešte dlhú cestu, ale autá ako Tesla Model 3 a Rimac C-Two, presviedčajú celý svet, že elektrický pohon dokáže poraziť tradičný spaľovací motor.

 

Zdroj: thethings.com