Čo je burnout iste vysvetľovať netreba. Po našom sa tomu hovorí pálenie gúm. V drvivej väčšine sa realizuje na autách s pohonom jednej nápravy. A keďže pochádza z americkej motoršportovej kultúry dragrace, teda šprintov na 1/4 míle, v drivej väčšine sa týka zadokoliek. Je to spôsob, ako zahriať špeciálne slicky určené pre šprinty, pre ich lepšiu priľnavosť/akceleráciu.

Túto šou diváci, mimoriadne oceňujú. 
Teda ak nestoja tak blízko, že im kúsky našúľanej gumy skáču priamo do tváre, alebo sa dusia ťažkým bielym dymom. Samozreje, táto rozcvička pred špritom začala na ulici, keď sa šprintovalo z križovatiek. Už toto bol prvý parameter predvádzania výkonu auta.

Ako urobiť burnout?

 

 

Predokolka
Robiť burnout na predokolke je 
relatívne jednoduché. Stačí mať funkčnú ručnú brzdu, vypnúť trakčnú kontrolu a riadne to na zaradenej jednotke na plyne osoliť.

Zadokolka - automat
Zvládnuť to na zadokolke je náročnejšie. Ak máte automat, je to ešte celkom brnkačka. Vypnúť trakčnú kontrolu, prišliapnuť ľavou nohou brzdu a prudkým plynom roztočiť zadné kolesá. Brzdiť netreba zbytočne silno, a neskoršie popúšťanie brzdy a rozumné dávkovanie plynu spôsobí pomalé posúvanie auta vpred za neustáleho pálenia zadných gým. Skvelá zábava, efektná aj pre diváka. Auto mierne kýve zadnou časťou zo strany do strany ako ryba vo vode (hovoria tomu fishtailing). Uvoľňovanie brzdy popúšťa auto do stále rýchlejšej jazdy až burnout postupne prejde do akcelerácie.

 

 

Zadokolka - manuál
Zásadný problem nastáva pri zadokolkách s manuálnou prevodovkou. Je nutné zvládnuť tri pedále dvoma nohami. Teória je vcelku jednoduchá. Vypnúť trakčnú kontrolu, zaradiť jedničku (na výkonnom aute aj dvojku, ak chcete prejsť do plynulého odjazdu), ľavou nohou stlačiť spojku a pravou súčasne brzdu a plyn. Za súčasného brzdenia a pridania veľkého plynu prudko uvoľniť spojku a... malo by sa to podariť. No zvládnuť to je omnoho ťažšie, než sa zdá. Určite to neskúšajte s prekážkami pred autom!

 

Nový Mustang GT je v ponuke rovnako so 6st. automatom, aj so 6st. manuálom. No v oboch prípadoch je burnout mimoriadne jednoduchý. Vďaka funckii Line Lock. Po aktivačnom procese totiž Mustang zablokuje brzdou len predné kolesá a zadné sa môžu slobodne točiť (klasické autá majú brzdené obe nápravy, čo burnout tiež trochu komplikuje). Nie, žeby funckia line lock vodiča vôbec nepotrebovala, a na burnout by mal stačiť ktokoľvek, kto podrží gombík na volante. No je to tak jednoduché, že aj s manuálom okolie slušne vydymí aj autoškolák. Napríklad takto: