Opel ešte začiatkom leta predstavil novú generáciu Astry, presnejšie jej 5-dverovú verziu. Hoci na ňu už automobilka v niektorých krajinách prijíma objednávky, svoju výstavnú premiéru absolvuje až budúci týždeň na autosalóne vo Frankfurte. Nebude však sama. Manažment Oplu totiž dobre vie, že okrem hatchbacku je dôležitý aj model kombi. Tvorí až 30% predajov Astry v Európe a je obľúbený najmä v Nemecku, vo Veľkej Británii a v Taliansku. Preto svoju výstavnú premiéru absolvuje Astra generácie K aj vo verzii Sports Tourer.

Nová Astra Sports Tourer má presne rovnaké vonkajšie rozmery ako tá odchádzajúca, váži však o 130 až 200 kg menej a ponúkne viac miesta vo vnútri.

Podobne ako "krátka" Astra aj verzia Sports Tourer výrazne schudla. V niektorých verziách dokonca viac ako hatchback. Úbytok hmotnosti tvorí 130 až 200 kg v závislosti od výbavy. Podarilo sa to najmä vďaka novej architektúre karosérie a použitiu vysokopevnostnej ocele a ultra vysokopevnostnej ocele na podvozku. Zaujímavosťou je, že ani kombi, podobne ako hatchback, nenarástlo oproti predchodcovi. Astra Sports Tourer si dokonca zachovala úplne rovnaké vonkajšie miery, čiže dĺžku 4 702 mm, šírku 1 871 mm a výšku 1 499 mm. Výrobca aj napriek tomu sľubuje viac miesta vo vnútri. Vodič by mal získať 26 mm navyše na hlavu a pasažieri na zadných sedadlách zasa 28 mm viac na nohy.

D-stĺpik Astry Sports Tourer pripomína malý Opel Adam.

Ponuka motorov bude v podstate kopírovať paletu, ktorú ponúkne hatchback. Znamená to, že zákazníci budú môcť vyberať z novej generácie motorov. Najmenší má objem 1,0 litra a najväčší 1,6 litra. Ich výkonový rozsah je od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). K dispozícii budú vznetové aj zážihové pohonné jednotky. Dízel 1,6 CDTI bude v ponuke vo viacerých výkonových verziách, pričom najslabšia bude mať spomínaných 70 kW (95 k). Automobilka samozrejme myslela aj na priaznivcov benzínu. Pre nich bude v ponuke malý litrový trojvalec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k). Doplní ho celohliníkový štvorvalec z rovnakého konštrukčného radu 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Zo začiatku výroby bude v ponuke vo výkonovej verzii naladenej na 107 kW (145 k) s krútiacim momentom 250 Nm. Najvýkonnejším benzínovým agregátom bude zatiaľ motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ponúkne 147 kW (200 k) a 300 Nm.

Aj Astra Sports Tourer prichádza s praktickým otváraním kufra pohybom nohou pod zadným nárazníkom.

Aj Astra Sports Tourer bude mať v zozname výbavy položky, ako adaptívne svetlá IntelliLux LED s funkciou "vyrezávania". Vodič tak môže mimo mesta jazdiť s permanentne zapnutými diaľkovými svetlami a systém zatieňuje oblasti, v ktorých je iné auto, aby nedochádzalo k oslepovaniu ostatných vodičov. Astra však ponúkne aj systémy, ako rozoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v jazdnom pruhu, ktorý v prípade nebezpečenstva urobí aj korekciu riadenia, indikáciu odstupu, výstrahu pred kolíziou s automatickým núdzovým brzdením, ktoré vie auto úplne zastaviť v rýchlostiach pod 40 km/h a systém sledovania mŕtveho uhla. Opel je tiež hrdý na svoju informačno-asistenčnú online službu Opel OnStar a systém IntelliLink, ktorý umožňuje pripojiť váš smartfón k autu, a to buď pomocou Android Auto, alebo Apple CarPlay. Hoci nedávny prieskum firmy J.D.Power ukázal, že o ne vodiči až tak nestoja. Určite užitočným prvkom je však otváranie a zatváranie batožinového priestoru pomocou pohybu nohou pod zadným nárazníkom. Opel síce nie je prvý, ktorý túto funkciu ponúka, má ju napríklad BMW, či Ford, napriek tomu je to určite užitočná drobnosť, najmä ak máte plné ruky.

Opel spúšťa predaj Astry Sports Tourer na prvých trhoch už v októbri tohto roku. Neskôr sa možno dočkáme aj ostrej verzie GSI. Vedenie automobilky totiž zvažuje 250 koňovú, športovo ladenú Astru aj vo verzii kombi. Postavila by sa tak proti Focusu ST Combi, Octavii RS Combi, či Leonu ST Cupra.

Zdroj: tlačová správa, autocar