Audi už v roku 1997 predstavilo nový rad modelov A6 postavených na platforme Volkswagenu, C5. Verzia S6 vyšla 2 roky po tom, teda v roku 1999. Vyrábala sa ako štvordverový sedan a päťdverové kombi vo verzii Avant, ktoré sa dodnes teší mimoriadnej popularite. Pod kapotou sa nachádza poctivá 4,2-litrová V8-čka so 40 ventilmi (čiže 5 ventilov na jeden valec). Pohonná jednotka ponúka výkon 250 kW (340 k) a 420 Nm krútiaceho momentu. Vďaka tomu zvládne šprint z 0-100 km/h za 5,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h, ktorá bola elektronicky obmedzená, ako to už býva zvykom u nemeckého trojlístka (Audi, BMW, Mercedes). Základom bola olejom chladená 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok ste mohli mať 5-stupňovú automatickú prevodovku Tiptronic od ZF s pádlami pod volantom. 

V základnej výbave nechýbal ani pohon všetkých kolies Quattro. Ten bol prvýkrát predstavený v roku 1980 a ľudia ho poznajú hlavne z rally z čias legendárnej skupiny B, kde Audi okamžite začalo valcovať konkurenciu s pohonom zadných kolies. Model S6 C5 disponuje už štvrtou generáciou Quattra, ktorá sa používala od roku 1995 a poskytuje permanentný pohon všetkých kolies. 

Medzinápravový Torsen a elektronická uzávierka na prednej a zadnej náprave

Manuálne uzatvárateľný zadný diferenciál z predošlých generácií nahradil konvenčný otvorený diferenciál s elektronickou uzávierkou (EDL). Tá pomocou senzorov ABS deteguje preklz kolies a pribrzďuje koleso, ktoré nemá dostatok trakcie a krútiaci moment prevádza na koleso s dostatočnou trakciou. Elektronická uzávierka EDL funguje do rýchlosti 80 km/h na všetkých modeloch s označením Quattro a spolu s otvoreným diferenciálom sa nachádza ako vzadu, tak aj vpredu. Nechýba ani medzinápravový diferenciál Torsen, typický pre staršie generácie Quattro alebo Subaru. Ide teda o plnohodnotnú permanentnú štvorkolku. Pri ideálnych podmienkach sa rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy v pomere 50:50. Pri rozdielnej priľnavosti kolies môže Torsen pri S6 poslať až 75 % krútiaceho momentu na prednú alebo zadnú nápravu. Nevýhodou Torsenu v tomto prípade je, že motor je uložený pred prednou nápravou, čo znamená, že predok auta je relatívne ťažký.  

3/6 hviezdičiek

Aj keď malo Audi S6 Avant C5 všetky papierové predpoklady v našom teste uspieť, nebolo tomu tak. Získalo len 3 zo 6 hviezdičiek s časom 14,06  sekundy. Nezvládlo ako test s trakciou na kolesách prednej nápravy, tak v testoch s trakciou na jednom kolese prednej, resp. zadnej nápravy. Je tak vidieť obrovský rozdiel medzi dnešným Quattrom a Quattrom spred 20 rokov. Progres je viditeľný a Haldex už v dnešnej dobe dávno nezaostáva za Torsenom, aj keď v podstate nejde o permanentnú štvorkolku.