Pre istotu dodávam, že teraz mám na mysli celosvetové merítka, nie Slovenské, či Európske predaje. No ako asi všetko, aj toto má svoje výnimky. Jednou z najnovších je BMW 1M. Napriek tomu, že sa jedná o relatívne novú mašinu, žiaden youngtimer, či dokonca oldtimer, už v čase predaja pri ohlásenom a dodržanom prísne obmedzenom počte vyrobených kusov sa emkový model vytvorený na báze modelu BMW 135i E87 stal zberateľským kúskom. Už tedy viacerí odborníci predpovedali, že cena tohto auta zásadne nepoklesne, naopak. Skôr len porastie. To čo bolo v rokoch 2011 a 2012 teóriou je teraz prax.

Podklady k tomuto materiálu síce pochádzajú zo zistení z USA. No nemyslím si, že situácia v EÚ a vlastne kdekoľvek na svete, kde sa BMW rozhodlo svoj mimoriadne špeciálny model BMW 1 series M Coupé predávať bude zásadne iná. Pri väčšine áut sa všeobecne hovorí o strate hodnoty. V prípade BMW 1M sa však, celkom netradične, hovorí o zisku hodnoty. V priemere to nateraz vychádza na neuveriteľných 5000 dolárov ročne. V reálnych číslach je to nasledovné. Cena základného modelu bola v USA v čase predaja v r2011 čosi cez 46 000 dolárov. Severoamerický trh mal kvótu na 740 kusov. Nemusíte ani v najmenšom pochybovať o tom, že predať ich nebol najmenší problém. 

Dnes, po troch rokoch je priemerná cena jazdenky na úrovni 62 000 dolárov. Pritom priemerný počet najazdených míľ na nich je len 11 600, čo sa do našej reči prekladá ako čosi cez 18 500 km. Ako sme pred časom informovali, aj naše drobné Slovensko má svojich fajnšmekrov a medzi nimi troch-štyroch hrdých majiteľov s čuchom pre dobrú investíciu. Ak sa teda situácia v tomto smere nejako radikálne nezmenila, pravda :)