Bloodhound SSC je odnož Thrustu SSC, s ktorým v roku 1997 pilot kráľovského letectva, Andy Green, prekonal rýchlosť zvuku a stanovil rýchlostný rekord 793 míľ za hodinu (1276 km/h). Kým s Thrustom SSC mali cieľ prekonať rýchlosť zvuku na zemi, úlohou Bloodhoundu SSC je niečo iné. Tím, ktorý za ním stojí, hovorí o vzdelávacom projekte.  Chcú pritiahnuť deti k vede a technickým odborom. Dá sa to spraviť lepšie, ako ponúknuť im informácie o projekte, ktorý sa pokúsi prekonať hranicu 1000 míľ za hodinu (1609 km/h)? Myslím, že nie. Richard Noble, v ktorého hlave sa projekt zrodil, ho poňal ako open source. Všetky informácie, výkresy, či výpočty máte možnosť preštudovať, majú dokonca seriál na youtube, kde približujú stavbu vozidla.

Projekt Bloodhound SSC chce na zemi prekonať rýchlosť 1000 míľ za hodinu (1609 km/h), no jeho hlavným cieľom je pritiahnuť deti a študentov k vede a technike.

Jeden z inžinierov o projekte povedal, že je to mix stíhačky, Formuly 1, kozmickej lode a člnu. Teraz niekoľko zaujímavých faktov: ako čerpadlo peroxidu do raketového motora použili pretekársky motor Cosworth s výkonom 600 koní, vozidlo poháňa prúdový motor zo stíhačky Eurofighter Typhoon, EJ200 v kombinácii s raketovým motorom. Motory produkujú ťah 20 ton. Pri rýchlosti 1050 MPH (1690 km/h) musí Bloodhound SSC prekonať odpor vzduchu 15 ton. Auto bude riadiť Andy Green, ktorý má skúsenosti z prechádzajúceho projektu a s novým vozidlom zrýchli na 160 km/h za 15 sekúnd, potom začne tá pravá zábava, pretože na zrýchlenie na 1000 MPH (1609 km/h) bude potrebovať iba ďalších 10 sekúnd! Tím sa rozhodol, že o rekord sa budú snažiť na púšti v Južnej Afrike. No na púšti bolo veľa kameňov a jazda by bola nebezpečná. Dobrovoľníci a fanúšikovia projektu preto vyzbierali a odviezli z púšte asi 6 000 ton kameňov. Teraz už môže Bloodhound SSC smelo prekonávať rýchlostné rekordy.