S najrýchlejším sériovým autom sme poriadne ani nestihli rozlúčiť a už vychádzajú na svetlo sveta prvé informácie o nástupcovi Veyronu. Pred pár rokmi v Bugatti špekulovali nad veľkým luxusným sedanom s W16 pod kapotou. Z pôvodného plánu vzišlo a luxusné sedany ostali v koncerne VW v plnej réžii značky Bentley. Bugatti tak zostáva pri stavbe super rýchlych GT. Nástupca Veyronu chce latku maximálnej rýchlosti a výkonu posunúť ešte vyššie.

Nové auto ponesie názov Bugatti Chiron. Chiron má prekonať konkurenciu vo všetkých ohľadoch, tak ako ju prekonával Veyron v dobe svojho vzniku. Názov Chiron nesie novinka podľa slávneho monackého pilota Lousia Chirona, ktorý pretekal v 20. – 50. rokoch za tím Bugatti. Meno nového auta je isté, poďme sa pozrieť na techniku. Pod kapotou nečakajte žiadny downsizing v podobe vidlicového dvanásťvalca. Za zadnými sedadlami nájdeme opäť obrovský 8,0 litrový W16, ktorý poznáme z Veyronu. V novinke však čakajme omnoho vyšší výkon v podobe 1521 koní a 1500 Nm. Výkon poputuje už tradične na všetky kolesá. Žiadne elektromotory nehľadajte, Chiron sa spolieha len na spaľovací motor.

Pohľad na dynamické parametre vyráža dych. Chiron dá stovku za 2 sekundy, a maximálna rýchlosť má atakovať 463 km/h.

Dizajn Chironu ešte nepoznáme, testovací prototyp sa schováva pod karosériou Veyronu

Nemyslite si však, že Chiron bude len väčším faceliftom Veyronu. Zdroje z Bugatti tvrdia, že až 92% dielov bude komplet nových. Prekopaný bude aj samotný motor. Môžeme čakať systém vypínateľných valcov a elektrické turbodúchadlá. Chiron vraj ponúkne dynamiku Formuly 1. Nie je sa čomu čudovať. Pohľad na dynamické parametre vyráža dych. Chiron dá stovku za 2 sekundy, a maximálna rýchlosť má atakovať 463 km/h. Neviem či bude toto číslo niekoho zaujímať, ale priemerná spotreba má byť v kombinovanom cykle pod 20l/100km. Hmotnosť nového GT zatiaľ nepoznáme. Každopádne po vzore Veyronu to nebude žiadny ľahkonohý atlét, jeho doménou bude predsa brutálne zrýchlenie a šialená maximálna rýchlosť.

 

Ferdinand Piech sľúbil debut Chironu v roku 2016. Vyhlásenie dal ešte pred jeho rezignáciou. Preto je otázne, či odchod Piecha ovplyvní termín dokončenia auta.

 

Zdroj: autoforum, carmagazine