Ako mnoho značiek, aj Cupra vidí svoju budúcnosť v elektrike. Bohužiaľ? Odpoveď na túto otázku nechám na vás. Po štúdii plug-in hybridu s názvom Formentor prichádza od Cupry ďalšia opäť elektrická štúdia. Tentoraz však nepôjde o hybrid, ale o veľké plne elektrické SUV kupé, Cupra Tavascan. Značka nechce zaprieť svoje pretekárske korene a tvrdí, že Tavascan je športové auto. Zároveň kombinuje crossover a SUV kupé. Znie to ako poriadny mix, však?  

„Okrem modelu Cupra Formentor, ktorý sa začne predávať v roku 2020 spolu s ďalšími dvoma výkonnými modelmi s pohonom plug-in hybrid, sme demonštrovali naše technologické schopnosti vývojom prvého pretekového cestovného automobilu s elektrickým pohonom Cupra e-Racer. Predstavením štúdie Cupra Tavascan prenášame túto víziu na cestu a dokazujeme, že aj vysoko výkonné vozidlo môže mať elektrický pohon,“ Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ Cupry

Jemne futuristický dizajn

Dizajn Tavascanu je ťažké opísať. Na jednej strane sa tvári, že dokáže potrápiť nejedno športové auto, no zároveň nevyzerá ako typický model z dielne Cupra. Prednú časť auta zvýrazňuje osvetlené logo Cupry, ktoré má identifikovať, že je to elektromobil. Tvary karosérie nie sú náhodné a každý záhyb tvorí aerodynamický prvok, ktorý umožňuje, aby vzduch čo najefektívnejšie obtekal karosériu alebo chladil batériu pohonu. 22-palcové pneumatiky sú na diskoch z ľahkej liatiny pripomínajúcich turbínu. Ani tento tvar nie je náhodný a prispieva k optimálnemu obtekaniu kolies s minimálnym odporom. V zadnej časti sa nachádza aktívny difúzor, ktorý taktiež zlepšuje aerodynamiku auta. Rovnako ako vpredu, aj vzadu všetko svieti. Môžu za to prepojené svetlá so svietiacim logom značky. Celá karoséria Tavascanu je lakovaná lakom s efektom tekutého kovu. 

Interiéru dominuje koža, karbón a alcantara

Kabína auta vytvára podľa Cupry harmóniu medzi orientáciou na vodiča a komfortom ostatných členov posádky. Ako už pri väčšine prémiových áut, aj tu po otvorení dverí privíta posádku difúzne osvetlenie z LED. Kabína kombinuje prostredie z kože, karbónu a alcantary. Ak ste čakali, že pôjde o 5-miestne auto, bohužiaľ. V interiéri sa nachádzajú len štyri samostatné škrupinové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté kožou. Na klasické budíky môžeme zabudnúť. Pred vodičom je displej s uhlopriečkou 31,2 cm. Systém infotainmentu disponuje ešte väčším displejom s uhlopriečkou 33 cm. Malou vychytávkou je možnosť natočenia tohto displeja aj k spolujazdcovi.

Má potenciál športového auta?

Tavascan poháňajú dva elektromotory (na každej náprave jeden) s kombinovaným výkonom 225 kW (306 k). Zrýchlenie z 0 – 100 km/h za zhruba 6,5 sekundy nie je ohromujúce, no ani zahanbujúce. Mám však pocit, že na športové auto to môže byť málo. Hlavne ak Tavascan porovnáme so spaľovákmi zo segmentu športové SUV, dostal by asi pekne na hubu. Keď sa nad tým zamyslím, nie sú tie športové SUV tak nejak zbytočné? 

Dojazd je pri elektromobiloch asi najdôležitejším atribútom. Podľa metodiky WLTP zvládne Tavascan na plné nabitie 450 km. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh je umiestnená v podlahe medzi nápravami.