O tom, že v BMW sa nedávno rozhodli do rodiny M priradiť aj kupé radu 2 sme informovali pred dvoma týždňami. Dnes máme ďalšie zaujímavé info. Premiéra sériového modelu je naplánovaná na jeseň 2015. Prvé kusy by mali klientov tešiť začiatkom roka 2016. Kým predošlá správa potvrdzovala, že BMW M2 bude mať okolo 294 kW (400 k), nové správy upresňujú aj tieto cifry na 365 - 375 k. Naďalej platí, že srdcom auta bude prepĺňaný radový trojliter so 6-valcami.

 

Otvorenou ostáva otázka, či bude mať označenie S55 (čo by v prípade pravého M auta mala byť samozrejmosť), alebo ostane pri označení N55 a teda aj menších modifikáciách. Zatiaľ tiež nie je zrejmé, či motor v M2 bude mať jedno twinscrool turbo, alebo BMW pri prechode na označenie S55 pridá ešte jedno. Len pripomeniem, že motor N54 z konca minulého desaťročia v modeloch s označením 35i v rokoch 2006 - 2008 dve turbá mal. Rovnako dvojturbový motor dostali aj najostrejšia verzia BMW Z4 35si a BMW 1M coupé. Je tu aj ďalšia súvislosť. Interné označenie projektu BMW M2 je pyrat2. To naväzuje pyrat, čo bolo označenie pre vývoj BMW 1M Coupé. Ak je to pravda, znamená to, že BMW M2 má byť priamym nástupcom veľmi obmedzenej série 1M, ktorú vyrábali len rok. Naopak, M2 nebude mať prísne obmedzenú výrobu. Šokujúcou správou je, že v BMW M zvažovali pre M2 použitie ostrého štvorvalca známeho z MINI Cooper S. Motor B48 mali úpravami zmeniť na S48. Z tohto plánu nakoniec našťastie vzišlo a tak jediným 4-valcom v pravom BMW M modeli ostáva motor S14 v BMW M3 E30. 

Oba obrázky vzhľadu BMW M2 napriek väčšej či menšej dôveryhodnosti sú len šikovné počítačové kresby a špekulácie. 

Ponuka prevodoviek má kopírovať súčasné M3/M4 s možnosťou 6-stupňového manuálu, alebo 7-stupňovej dvojspojky M-DCT. Automaticky môžeme očakávať samosvorný diferenciál, superľahkú karbónovú strechu, doplnkové výstuže karosérie, hliníkové podvozkové časti, mazanie so suchou olejovou vaňou z horčíka, karbón-keramické brzdy a hliníkovo-plastové povrchové diely karosérie. Dokonca sa hovorí, že vďaka šetreniu hmotnosti bude mať BMW M2 ešte lepší parameter výkonovej hmotnosti ako súčasné M3/M4. Tie sú na úrovni skvelých 4,8 pre sedan a 4,72 kg/kW pre kupé.

 

zdroj: autoblog.com a bmwblog.com