Talianska továreň na zábavu predčasne odhalila nový entry-level model Ferrari Portofino. Oficiálne ho predstavia na frankfurtskom autosalóne, avšak dynamické parametre a techniku poznáme už teraz. Nový model nahradí Californiu T a prináša riešenia od drahších, starších a silnejších bratov. Celé to začína dizajnom, ktorý spredu a zboku pripomína vrcholné typy ponuky F12 a 812 Superfast.

 

„Dailycar" od Ferrari

Portofino je meno očarujúceho mesta na talianskej riviére. Ľudia z marketingu Ferrari nezvolili toto meno len tak náhodou. Tak, ako v prípade Californie T, bude evokovať skôr zážitky spojené s každodenným použitím, ako s drtením auta na legendárnych pretekárskych okruhoch. V rade Ferrari pôjde o „dailycar“, aj keď sa mi takéto pomenovanie pre toto úžasné auto prieči. Ozaj, môžeme vôbec pri tejto automobilke hovoriť o „základnom“ modeli?

Vzhľadovo Portofino preberá niektoré prvky z ostatných modelov v rodine Ferrari, čo je pre "základný typ" super. So strechou sa najviac podobá na nedávno predstavený 812 Superfast. Dizajn Ferrari zbožňujem a nový model nie je výnimkou. Vyzerá prosto úžasne.

Dobrý a ešte lepší

Portofino má znamenať výrazné zlepšenie oproti Californii T, čo sa týka jazdných vlastnosti a motora 3,9 l V8 turbo. Ten konštruktéri prevzali od predchodcu a výrazne prekopali. Má nové piesty, ojnice, sanie a výfukové potrubie. Po tréningu v posilňovni má 600 koní pri 7500 ot/min a 760 Nm dostupných od 3000 do 5250 ot/min. Posilnil teda o 40koní, krútiaci moment sa takmer nezmenil. To mu stačí na 320 km/h a zrýchlenie na „stovku“ za 3,5 s. A aby som nezabudol, zlepšila sa odozva škrtiacej klapky na pridanie plynu. Portofino už obligátne zhodilo pár kg tuku z karosérie oproti Californii T (1729 kg). Napriek tomu je pevnejšie a tuhšie. Aj to prispelo k veľmi sľubným dynamický parametrom.

To najlepšie si požičiava z rodinnej kuchyne

Napriek obrovskému návalu newtonmetrov má byť riadenie Portofina prístupné, citlivé a maximálne prirodzené. Aj vďaka technológii Variable Boost Management, ktorá obmedzuje krútiaci moment na nižších prevodových stupňoch pri plnom plyne. Zadné pneumatiky tak majú šancu nájsť priľnavosť, a pri vyšších prevodových stupňoch to rozbaliť naplno. Ako je u Ferrari zvykom, jazdným vlastnostiam pomáha elektronický samosvorný diferenciál E-Diff3, ktorý aktívne distribuuje krútiaci moment medzi kolesami zadnej hnacej nápravy. Tak, ako aj v drahších a silnejších modeloch Ferrari, E-Diff3 je úzko spojený so stabilizačným systémom F1-Trac a magnetoreologickými tlmičmi. Celok má tvoriť dokonalý jazdecký zážitok. 

Portofino má aj zadný rad sedadiel, oproti Californii T ponúkne dokonca viac miesta na nohy. Štedrosť „bežných“ dailycarov však nečakajte, sedadlá sú núdzové. Taktiež prepracovali volant, infotainment a nový je deflektor. Ten znižuje hluk pri jazde „hore bez“.

Interiér je evolúciou toho v Californii T. Myslí však viac na zadných pasažierov.

Čo sa týka ceny, v prepočte má Portofino stáť 170 000 eur. Oproti Californii T je to, samozrejme, o chlp viac. Ferrari ešte nezverejnilo oficiálny dátum, kedy sa bude dať kúpiť. Predpokladám koniec roka 2017. Nuž, niektorí zas budú mať nezabudnuteľné Vianoce... :)

 

Zdroj: evo, carscoops