Dlho očakávaný Fiat 124 Spider debutoval na autosalóne v Los Angeles len pred pár hodinami! Taliani spolupracovali na vývoji s Mazdou. Japonci dodali platformu z modelu MX-5 ND. Taliani navrhli dizajn a použili vlastnú pohonnú jednotku.

 

Pod kapotu sa nasťahuje 1,4 litrový turbomotor z modelu 500 Abarth. Agregát má výkon 119 kW (162 koní) a 250 Nm ale len pre Ameriku! V Európe dostaneme 103 kW (140 koní) a 240 Nm :(

Talianski dizajnéri vychádzali pri návrhu zo starého Fiatu 124 Spider. Porovnaniu s Miatou sa nevyhneme a Fiat vyzerá z prvých fotiek menej naštvane. Taliansky roadster je možno odpoveďou pre tých, ktorým sa MX-5 ND zdá príliš agresívna. Dizajnéri údajne prepracovali každú jednu časť exteriéru. Najväčší rozdiel je v predných svetlách, ktoré majú oblý tvar. Predná kapota je „svalnatejšia“ a tiež tu máme úplne iný nárazník. Veľká zmenu si všimnete aj pri pohľade zozadu. Sem sa nasťahovali hranaté svetlá. Zadná časť je celkovo hranatejšia a osobne mi pripomína 2. generáciu MX-5. Vzadu nájdeme aj dve koncovky výfukov po bokoch. Najmenšie zmeny medzi autami si všimnete z profilu. Kapota Mazdy klesá rýchlejšie ako modelu 124 Spider. Fiat dáva teda dojem dlhšej a rozmernejšej prednej časti.

Taliani zmenili najmä exteriér

Kým exteriér je výrazne odlišný, v interiéri treba zmeny hľadať. Ja som si všimol len iný znak, sedačky, materiály a obloženie dverí. Určite to nie je na škodu, pretože interiér MX-5 ND vyzerá veľmi dobre. Spider dostal aj manuálne ovládanú strechu.


Podstatné zmeny sa však odohrali pod kapotou. Príchod turbomotoru sme naznačovali už predtým a Fiat ho potvrdil. Pod kapotu sa nasťahuje 1,4 litrový turbomotor z modelu 500 Abarth. Agregát má výkon 119 kW (162 koní) a 250 Nm! Kombinovať ho budete môcť so šesťstupňovým manuálom alebo šesťstupňovou dvoj-spojkou. V prípade vyšších výbav bude k dispozícii len automat. O dobré jazdné vlastnosti sa starajú dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvková náprava vzadu. Spider má elektrický posilňovač riadenia od Mazdy.

Fiat vydal tlačovú správu s informáciami o európskej verzii modelu 124 Spider a mnohých fanúšikov sklamal. Na starom kontinente dostaneme totiž len 103 kW (140 koní) a 240 Nm. Motor zostáva rovnaký, teda turbo štvorvalec s objemom 1,4 litra. V Európe máme dostať len manuálnu prevodovku. Za veľkou mlákou bude k dispozícii aj dvoj-spojková prevodovka. Poznáme už aj hmotnosť, ktorá je o 47 kg vyššia ako v prípade japonského súrodenca. Fiat Spider 124 váži 1105 kg. Nie je to žiadnym prekvapením, pretože je o 14 centimetrov dlhší a o 0,5 cm širší než Mazda. Taliansky roadster má rozmery 4 054 x 1 740 x 1 232 mm.


Šušká sa, že Taliani prinesú pre Európu aj druhú, výkonnejšiu verziu. Tá by mala niesť názov Abarth. O samosvornom diferenciáli nepadlo zatiaľ ani slovo.

 

Interiér sa líši od MX-5 ND len v detailoch

Napriek malým rozmerom môžeme od roadstera čakať slušnú dávku moderných technológii. Fiat ponúkne adaptívne svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla, upozornenie na prekážky a parkovaciu kameru. Fiat zdedil od Mazdy aj Infotainment s 7“ dotykovou obrazovkou.


Spider príde v siedmych farbách: červená, biela, čierna, šedá, tmavošedá, bronzová a špeciálna biela. Poslednú farbu dostanete len k vyššej výbave. Prvých 124 vozidiel dostane modrú farbu a hnedý interiér. Pôjde o limitovanú verziu Prima Edizione Lusso. Fiat začne doručovať autá v lete 2016! Ceny zatiaľ nepoznáme. 


Zdroj: tlačová správa