Už aj Fiat 500 ponúkne TFT displej namiesto budíkov a môžete si v ňom vypočuť aj niektoré zo 100 000 internetových rádií.

Nový Fiat 500 si zachoval svoje rozmery, no prichádza s novými technológiami. Samozrejme aj modernizovaná 500-ka bude v ponuke v dvoch verziách a to ako 3-dverový hatchback s pevnou strechou, aj ako kabriolet. Taliani tiež zmenili označenie výbav. Rovnako ako predtým ponesie základný stupeň názov Pop, vyšší stupeň bude v cenníku pod názvom Popstar a na vrchole ponuky bude veria Lounge, ktorá je vybavená napríklad aj panoramatickou strechou a informačno zábavným systémom Uconnected Live s 5" dotykovým displejom. Systém Uconnected Fiat vyvinul v spolupráci s firmou Tom Tom. Okrem klasického rádia, či za príplatok DAB rádia, ponúka aj možnosti spojenia s telefónom a prvky bezpečnosti akou je napríklad funkcia, ktorá vám prečíta prijatú SMS. Systém tiež umožňuje pripojenie na internetové rádio TuneIn s viac ako 100 000 hudobnými stanicami, ale napríklad aj na Rueters a samozrejme na sociálne siete.

Automobilka nijak zásadne nezmenila ani ponuku motorov. K dispozícii bude atmosférický 4-valec objemu 1,2 litra, ktorý ponúkne výkon 51 kW (69 k) a bude na výber aj vo verzii upravenej na spaľovanie LPG. Druhým motorom v ponuke bude prepĺňaný 2-valec TwinAir objemu 0,9 l. Zákazníci si ako doteraz budú môcť vybrať z dvoch výkonových verzií a to 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k). Ponuku uzavrie naftový motor 1,3 Multijet s výkonom 70 kW (95 k). Pre vybrané trhy automobilka ponúkne aj atmosférický motor 0,9 TwinAir s výkonom 48 kW (65 k) a 100 koňový (74 kW) agregát objemu 1,4 l. Motory sú kombinované s 5-stupňovou, prípadne so 105 k motorom 0,9 TwinAir so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je však aj robotizovaná prevodovka Dualogic.

Zmeny vonkajšieho dizajnu sú veľmi skromné a to je dobre. Fiat 500 dostal nové svetlá vpredu aj vzadu, ktoré sa viac podobajú na tie z modelu 500 X a mierne preštylizované nárazníky. Majitelia súčasnej 500-ky by si isto všimli viac zmien v interiéri, ktorým kraľuje nová prístrojovka s 5" displejom uprostred, nový volant a modifikované sedadlá. Klasický budík pred vodičom môže aj v 500-ke nahradiť momentálne veľmi trendový 7" TFT displej. Modernizovaná 500-ka nijak nezaostáva ani v otázke bezpečnosti. Ponúka 7 airbagov, medzi nimi aj kolenný, a samozrejme systémy ako ABS, ESC, ASR, EBD a pre bezpečné rozbiehanie a asistent rozjazdu do kopca.

Porovnanie novej 500-ky vľavo a starej 500-ky vpravo

Porovnanie novej prísrtojovej dosky hore a starej dole.

Zdroj: Tlačová správa