350 koní a 470 Nm. To sú hodnoty, ktoré vám budú závidieť majitelia áut ako Golf R, Mitsubishi Lancer Evo a Subaru WRX STI. Toľko totiž dostane nový Ford Focus RS spolu s inteligentným pohonom všetkých kolies. Litrový výkon má hodnotu 152 koní! Ako sa to inžinierom Fordu podarilo?

 

Inžinieri Fordu vyvinuli systém „Stall Recovery“, teda systém, ktorý pomôže pri zdochnutí motora. Auto v prípade potreby jednoducho naštartuje opäť za vás a postará sa aj o vytlačenie spojky.

2,3 litrový štvorvalcový EcoBoost dostal twin-scroll turbo s malou zotrvačnosťou. Maximálny tlak prepĺňania je 23,2 PSI. Focus RS dostal aj nový a väčší medzichladič, prepracované nasávanie vzduchu a samozrejme aj športový výfuk. Maximálny výkon 350 koní je dostupný pri 6 000 ot./min. Obmedzovač zasahuje o 800 otáčok vyššie.

 

Bojíte sa spojkového pedálu? Focus RS vám pomôže pri zdochnutí

Ford kombinuje hot-hatch výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automat nie je a ani nepríde! Na niektorých trhoch to však môže byť problémom. Napríklad v USA väčšina ľudí nepozná spojkový pedál. Ako teda neodradiť zákazníkov túžiacich po Focuse RS? Inžinieri Fordu vyvinuli systém „Stall Recovery“. Teda systém, ktorý pomôže pri zdochnutí motora. Auto v prípade potreby jednoducho naštartuje opäť za vás a postará sa aj o vytlačenie spojky. Detaily ohľadom fungovania systému zatiaľ nepoznáme, ale funguje na podobnom princípe, ako Štart-stop systém.


Focus RS III je jedným z dvanástich vysoko-výkonných vozidiel, ktoré chce automobilka predstaviť na trhu do roku 2020. 

 

Zdroj: tlačová správa