Myslíte si, že motor po riadnej porcii kilometrov stratí výrazne výkon? Je to možné, avšak agregát, ktorý je v poriadku a v dobrej kondícii, dokáže aj po astronomických nájazdoch zachovať kone aj krútiaci moment. Dnešným adeptom je Mercedes C43 AMG, ktorý má na hrbe 300 000 km a 20 rokov prevádzky. Už podľa záberov vidieť, že to nie je žiadny cukrík. Dobre, priznajme si, že 300 000 km nie je ultravysoký nájazd. Tento kúsok však zažil od predchádzajúcich majiteľov krušné časy. A navyše, chlapík z YT kanálu LegitStreetCars zaňho vysolil len 200 $!

German Engineering?!

Aké boli parametre ručne skladaného V8 4,3 l agregátu M113? Nový motor dával 306 koní a 410 Nm. Toto sú čísla výkonu a krútiaceho momentu odmerané na výstupe motora, teda na zotrvačníku. A koľko mu odmerali po 20-ročnej tortúre? 230 koní a 305 Nm. Avšak na kolesách! Už so započítanými stratami, ktoré sa pohybujú okolo 20 % z výkonu motora. Nový motor (vychádzame z údajov 306 koní) tak dával na kolesách okolo 245 koní, ojazdený 230 k. Slušné číslo, čo poviete? Akcia začína na čase videa 3:05.

Zdroj a foto: LegitStreetCars, jalopnik

DIABOLSKÁ ALFA ROMEO 75 JE MIMORIADNE VZÁCNA. PREČO?

DIABOLSKÁ ALFA ROMEO 75 JE MIMORIADNE ...

Pozrite sa na tie geometrické tvary Alfy. Tú museli vyrobiť v 80. rokoch. Konkrétne ide o Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione a ...

14. 01.
PREČO MAZDA ODMIETA MALÉ TURBOMOTORY? AKÝ BUDE SKYACTIV-X?

PREČO MAZDA ODMIETA MALÉ TURBOMOTORY? AKÝ ...

Mazda odmieta downsizingové motory. Bolo to jasné už pri prvej generácii SkyActiv agregátov, najmä tých benzínových. ...

03. 01.