Ale iba o vonkajšom dojme to nie je, dôležité je to, čo nájdeme pod kapotou. Na začiatok si povedzme jednu dôležitú hodnotu pre Lotus, a to hmotnosť auta - 1080 kilogramov. S ňou bude hýbať nad zadnou nápravou uložený motor, ktorý vo verzii Cup produkuje 257 kW (345 k) pri 7,000 ot/min a 400 Nm pri 4500 ot/min. S mušou hmotnosťou to je dosť výkonu na to, aby vystrelilo Exige V6 Cup na stovku za 3,8 s a dosiahlo maximálku 274 km/h. Prevodovka je klasická šesťstupňová a brzdy nemôžu byť nič iné ako AP-Racing. Pocit z auta by ste mali mať dokonalý, dojem umocní i ochranná klietka a pretekárske viacbodové pásy.

Ešte väčší hardcore je Exige V6 CupR, a také označenie nemá pre parádu. Hmotnosť je nižšia o 40 kg, teda 1040 kilogramov, výkon je ale 272 kW (366 k) a krútiaci moment 413 Nm. Tu Lotus trocha prekvapil, pretože dynamické parametre sú rovnaké ako pri slabšej a civilnejšej verzii. Nemyslím ale, že by to bolo nejako zlé... A rovnako ako Cup je Exige obuté do pneumatík 205/45 R17 vpredu a 265/45 R18 vzadu.