Tréning

Maťo Homola v sobotňajšom prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. “Som spokojný, ešte pozmeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, no okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial. Uvidíme, ako to bude ďalej,” zhrnul prvý tréning Maťo Homola. “Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal som sa ešte o 0,5 s zrýchliť, čo ma teší,” povedal Maťo Homola po jazdení. S nastavením auta je Maťo výrazne spokojnejší a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať aj podstatne viac vyhovuje.

Prvá kvalifikácia

Veľmi sľubný začiatok kvalifikácie, kedy sa Maťo Homola dokázal priblížiť na dosah svojim včerajším časom naznačil, že by mohol zabojovať o pozície v prvej desiatke. Napriek obrovskej snahe sa Maťo nedokázal zrýchliť. Vyskúšal ešte poslednú možnosť a to vyčkať na posledné sekundy, kedy budú na trati najlepšie podmienky. Trať sa síce rýchlo zohrievala, no slovenský pretekár z nej nedokázal vyťažiť maximum a jeho výkon stačil len na 22. miesto. Už v prvom sektore stratil viac ako 0,5 s a strata sa vo zvyšných prehĺbila až na 1,590 s. “Keďže pneumatiky fungujú len 1 a pol kola, mali sme v kvalifikácii 3 rýchle kolá. V posledných sekundách som vyštartoval na trať, aby som mal najlepšie podmienky, no hoci som nespravil nejaké výrazné chyby, čas som nedokázal výrazne zlepšiť. Niečo s autom nebolo na 100 %, hoci môj tímový kolega dosiahol na prvú desiatku. Mne to, žiaľ, nevyšlo to tak, ako by som chcel. Mrzí ma, že som sklamal aj fanúšikov, ktorí držali palce,” skonštatoval po kvalifikácii Maťo.

Prvé preteky

Maťo štartoval do prvých pretekov víkendu z 22. miesta. Krátko po štarte došlo ku veľkej kolízii medzi Micheliszom a Mullerom, po ktorých skončil Muller na ochranných bariérach a preteky boli na viac ako 30 min. prerušené. Reštart prebehol za neutralizačným vozidlom, Maťo získal 2 miesta a pohyboval sa na 20. mieste. Pozitívne výsledky pre tím a značku Peugeot priniesol Maťov tímový kolega Aurelien Comte, ktorý do cieľa ubránil výborné druhé miesto, ktoré získal po výbornom štarte. Maťo Homola nakoniec skončil na 18. pozícii. “Neviem ako to opísať. Určite to nie je len o mne, niečo je s autom. Rozdiel viac ako 2 sekundy na kolo oproti Aurelienovi je priepastný, veď celú sezónu sme od seba len 2 desatiny, raz ja vpredu, raz on. Tím musí skutočne detailne prehliadnuť auto a spoločne musíme zanalyzovať dáta. Nakoniec sa chcem na to celé poriadne vyspať a zajtra s čistou hlavou ísť do ďalšej kvalifikácie a dvoch pretekov. Ďakujem za priazeň a držte palce!”, uzavrel deň Maťo Homola.

Druhá kvalifikácia

Po nedeli, kedy Maťo Homola len s problémami hľadal tempo, ktoré mal počas prvých tréningov neprišlo k veľkému prekvapeniu ani v pondelok. V kvalifikácii obsadil len 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na špicu. Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch víkendu. “Mechanici včera prešli celé auto, všetko vyzerá byť v poriadku. Možno je to môj agresívny jazdný štýl, ktorý na Nurburgring platí, no tu treba byť podstatne “jemnejší” na volante. Mám ťažkosti sa zlepšiť a posunúť sa vyššie,” povedal po kvalifikácii sklamaný slovenský pretekár a dodáva: “Nechcem znieť, že to vzdávam, to nie. Som však strašne frustrovaný z toho, že sa nedokážem zlepšiť.” Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 s delí prvých 18 jazdcov.

Druhé preteky

Vďaka včerajšej penalizácii Michelisza (Hyundai i30 N TCR) za kontakt s Mullerom (tiež Hyundai) (-10 miest na štarte) a takisto vďaka trestu pre Vernaya (Audi RS3 LMS), ktorý musel štartovať z konca štartovného poľa kvôli výmene motora, štartoval Maťo z 19. miesta. Preteky nakoniec vyhral Maťov tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu (2. miest) vošiel do 1. zákruty na prvom mieste, ktorú si až do konca udržal. “Toto je ten najhorší pocit. Častokrát vieme, čo robiť, viem kde zrýchliť, či čo doladiť na aute. Teraz som fakt v úzkych. Neviem. Skúšam čokoľvek, a nič. Už chcem mať tento víkend za sebou…”, povedal frustrovaný Maťo Homola po prvých pretekoch dňa.

Maťo bojoval o každý centimeter ako lev, avšak niečo bolo proste zle.

Tretie preteky

Posledné preteky a Maťo štartujúci z 20 pozície. Je jasné, že nie je čo stratiť, Maťo do nich vyštartoval s cieľom zlepšiť výsledok a pochopiť, kde je problém. V krátkom čase pred pretekmi (len 15. minút na opravu) tím narýchlo stihol vymeniť len poškodený predný chladič a spraviť drobné zmeny na nastavení. Po dobrom štarte, kedy sa mu podarilo predbehnúť Michelisza a ešte jedného z pretekárov sa dostal na 18. miesto a neskôr sa posunul v poradí aj vďaka vypadnutiu dvoch ďalších jazdcov na 16. miesto. Na jeden moment sa mu podarilo predbehnúť aj Theda Bjorka (Hyundai i30 N TCR), ktorý si však svoju pozíciu vzal o pár kôl späť. Maťo nakoniec preteky dojazdil na 16. mieste a povedal: “Bolo to o niečo lepšie, ale ako som už povedal, je to pre mňa veľmi zlý víkend, na ktorý chcem čo najskôr zabudnúť. Som rád, že máme pred sebou viac ako mesiac oddych, a potom prídu záverečné európske preteky v Portugalsku na ktoré sa veľmi teším.” Tím čaká tiež hĺbková analýza dát, pri ktorej musia prejsť všetky zozbierané údaje a budú hľadať príčinu priepastných rozdielov medzi jazdcami, ktorí sú štandardne od seba len 0,2 s.

Náročný mestský okruh Vila Real v Portugalsku bude dejiskom ostatných európskych pretekov FIA WTCR na konci júna.