Mercedes-Benz E Cabriolet je celoročne využiteľný a ponúkne všetok luxus ako sedan

Strechu otvoríte/zatvoríte až do rýchlosti 50 km/h

Hlavnou zmenou oproti kupé je samozrejme strecha. Kabriolet triedy E má už tradične plátennú strechu, ktorá má v tomto prípade viacvrstvovú štruktúru. Výsledkom je skvelý akustický komfort pri jazde so strechou aj pri vyšších rýchlostiach. Kabriolet je navyše vďaka viacvrstvovej streche dobre izolovaný a použiteľný po celý rok. O jej kvalitách svedčí aj to, že ju vývojový tím odvodil od strechy kabrioletu triedy S. Vodič ju môže otvoriť, alebo zatvoriť elektronicky až do rýchlosti 50 km/h. Celá operácia trvá 20 s. Strecha pritom odoberie z batožinového priestoru iba 75 litrov. Od batožiny ju delí kryt, ktorý sa automaticky polohuje v závislosti od polohy strechy.

V interiéri nájdeme rovnako ako v sedane či kupé prístrojový panel, ktorý v nižších verziách pozostáva z klasických budíkov a 7" displeja. V lepšie vybavených verziách však na prístrojovom paneli nájdeme za jedným sklom dva 12,3" displeje. Nechýbajú ani prvky ako ovládač informačného systému s touchpadom, ktorý rozoznáva písmo, či hlasové ovládanie. V kabriolete navyše nájdeme aj podávač pásov a za príplatok aj systém AIRSCARF, čiže sedadlá s výduchmi, cez ktoré prúdi pasažierom na krk teplý vzduch. Vzhľadom na celoročnú využiteľnosť nechýba ani vyhrievanie sedadiel a to aj vzadu. V zozname príplatkov však nájdeme aj kožu, ktorá odráža teplo a je k dispozícii v piatich farbách.

E Cabriolet prináša komfort, aj celoročné využitie

Ľudia, ktorí siahnu po kabriolete, si samozrejme chcú čo najviac užívať jazdu bez strechy. Preto Mercedes ponúka pre otvorenú triedu E takzvaný AIRCAP. Tento systém pozostáva z veterného deflektora, ktorý je ukrytý v ráme čelného okna a výsuvného deflektora za zadnými sedadlami. Oba prvky sa vysúvajú elektronicky stlačením tlačidla. Ďalším prvkom, ktorý dostal pri kabriolete modifikáciu, je umývanie čelného skla. Mercedes totiž ponúka príplatkový systém MAGIC VISION CONTROL. To znamená, že stierače majú po oboch stranách trysky, cez ktoré prúdi kvapalina pred stierač v závislosti od smeru pohybu. Tento systém je samozrejme dostupný aj pre ostatné verzie, no pri kabriolete rozoznáva, či je otvorená strecha a podľa toho reguluje množstvo vypúšťanej kvapaliny, aby sa ani kvapka nedostala do interiéru.

Nechýba ani AIRSCARF, teda sedadlá, ktoré vám fúkajú teplý vzduch za krk.

Jazdný komfort sa nevytratil

Kabriolet si okrem komfortu v interiéri zachováva aj jazdný komfort. A to aj napriek tomu, že jeho štandardný podvozok dáva autu o 15 mm menšiu svetlú výšku v porovnaní so sedanom. Pre náročnejších sú však v ponuke ešte ďalšie dve možnosti. Prvou podvozok s adaptívnymi tlmičmi DYNAMIC BODY CONTROL a druhou viackomorový vzduchový podvozok AIR BODY CONTROL. Aj kabriolet bude samozrejme v ponuke aj s pohonom všetkých kolies 4Matic. Paleta motorov sa zrejme nebude veľmi líšiť od ponuky pre kupé. Všetky motory budú spojené s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Nechýba ani celá plejáda asistenčných systémov, ktoré automobilka predstavila už v sedane.

Ako som spomínal v úvode, kabriolet triedy E oslavuje 25 rokov od spustenia predaja prvej generácie. Preto automobilka so začiatkom predaja najnovšej generácie prináša aj limitovanú a samozrejme lepšie vybavenú verziu s označením 25th Anniversary.

Zdroj: Mercedes-Benz