Mercedes predstavil na parížskom autosalóne prototyp elektrického SUV Generation EQ. Údajne nemá ďaleko od sériového auta. Koncept tiež predznamenáva príchod novej značky EQ v portfóliu Mercedesu, ktorá sa bude venovať elektromobilom.

Jedným z najrozhodujúcejších parametrov je dojazd. Ten je na jedno nabitie cca 500 km. Batérie si koncern Daimler vyrába sám, ich kapacita v koncepte presahuje 70 kWh.

Generation EQ ukazuje ako bude vyzerať elektrická budúcnosť Mercedesu

Mercedes dáva konceptu SUV prídavok coupé, aj keď tak pri pohľade z profilu nevyzerá. Názov však nie je dôležitý. V útrobách má EQ dva elektromotory. Ich kombinovaný výkon je 300 kW (408 koní) a 700 Nm. Auto má pohon všetkých kolies. Na stovku dokáže vystreliť pod 5 sekúnd.


Jedným z najrozhodujúcejších parametrov je dojazd. Ten je na jedno nabitie cca 500 km. Batérie si koncern Daimler vyrába sám, ich kapacita v koncepte presahuje 70 kWh. Sériový elektromobil môže dostať aj viac, keďže konkurenčná Tesla Model X ponúka už verziu s kapacitou 100 kWh.

 

Mercedes počíta aj s bezkontaktným nabíjaním

Mercedes sa rozhodol pre karosériu SUV práve kvôli vysokej popularite. K elektromobilom jednoducho potrebuje prilákať čo najviac zákazníkov, aby sa sériová výroba oplatila. Základné tvary Generation EQ pripomínajú aj ostatné SUV značka. Zásadný rozdiel je na prednej maske, ktorá nepotrebuje otvory na chladenie. Návrh riešenia s modrou farbou vyzerá zvláštne. V sériovej podobe bude možno vyzerať uhladenejšie. Nenájdeme tu ani kľučky dverí, či bočné zrkadlá. Tie nahradili kamery.


Kým exteriér je pomerne konzervatívny v kabíne sa dizajnéri odviazali. Dúfam, že Mercedes prepáči, ale trochu mi pripomína interiér BMW i3, aj keď tu pôsobí hodnotnejšie a ešte futuristickejšie. Veľa tlačidiel a mechanických ovládačov tu nenájdete. Väčšina je nahradená dotykovým povrchom. Prístrojový panel je poriadne širokouhlý a má až 24“. Je tak široký, že jeho časť dokáže pokojne ovládať aj spolujazdec. Osobne sa mi páči toto riešenie viac, ako v prípade Tesly, ktorá má 17“ tablet na stredovom paneli a ďalší pred vodičom ako prístrojový panel. Ja by som si vedel podobne pojatý interiér predstaviť aj v sériovom aute, a čo vy?

 

Interiér je síce futuristický, ale pokojne by mohol ísť aj do sériovej výroby, čo poviete?

Nachvíľu sa ešte zastavme pri skratke EQ, ktorá znamená elektrickú inteligenciu. „Bez-emisný automobil je budúcnosťou,“ povedal Dieter Zetsche, CEO Daimleru. EQ však nebude predstavovať len samotné autá, ale aj služby pre elektromobily ako napríklad verejné nabíjanie alebo domáce moduly pre uskladnenie elektrickej energie. Mercedes sľubuje extrémne rýchle nabíjanie, keď za 5 minút dokážete zvýšiť dojazd až o 100 km.


Budúce elektrické vozidlá Mercedes-Benz budú stáť na novo vyvinutej platforme. Tá počíta so zástavbou batérií do podlahy a môže byť využitá na rôzne karosérie (hatchback, sedan alebo aj SUV). Mercedes plánuje elektromobily v mnohých segmentoch od kompaktného hatchbacku až po luxusnú triedu. Pri stavbe sa počíta so širokým využitím ľahkých materiálov, akými sú hliník a karbónom vystužené plasty.


Sériovo vyrábané elektrické SUV od Mercedesu príde na trh v roku 2019. Cenovka má byť podobná ako slušne vybavená trieda GLC. Do roku 2025 chce Daimler až 10 plne elektrických vozidiel.


Zdroj: carscoops