Ako prezradili usporiadatelia 2. ročníka Dakar Classic, účastníci súťaže sa majú pripraviť na ešte ťažšie a náročnejšie úseky, ako v januári 2021 a rozhodne ich nebudú šetriť len preto, že idú súťaž so staršími autami. Ich trasa bude samozrejme iná, než pri súčasných pretekárskych špeciáloch, povedie však paralelne a musia stíhať tempo celého pelotónu. Už prvý ročník súťaže pritom ukázal, že o návrat v čase má záujem veľa pretekárov, celých tímov, aj divákov. Zúčastnila sa ho aj legendárna Škoda 130 LR. V roku 2022 jej už bude robiť spoločnosť aj Lada Niva. O jej návrat sa postará švajčiarsky tím Racing Lada. História Nivy je pritom s pôvodnou Rallye Paris-Dakar úzko spätá od jej prvého ročníka 1978.

Na Rallye faraónov 1983 obsadili Nivy prvé tri miesta. Briavoinovu Nivu poháňal motor vyladený na 213 kW (290 k), zvyšným dvom posádkam muselo stačiť 177 kW (240 k).

Po stopách pôvodných posádok

Lada Niva a Rallye Paris-Dakar patri už od nepamäti k sebe, veď prvých päť posádok s Nivami odštartovalo už na prvom ročníku tejto legendárnej súťaže (vtedy ako horúca novinka, ktorá sa začala vo Francúzsku predávať v roku 1978). O štarty Nivy v púštnych maratónoch sa neskôr začal starať francúzsky dovozca Poch, pod jeho krídlami dosiahla Lada Niva niekoľko pozoruhodných výsledkov, vrátane celkového druhého miesta na „Dakare“, či niekoľkých celkových víťazstiev vo vytrvalostných púštnych súťažiach. Jednu z jej posledných evolúcií pritom hnal dopredu už motor 3.5 V6 naladený na 206 kW (280 k). Rozbehol ju na 200 km/h a aby jej v púšti nedošlo palivo, jej benzínová nádrž mala objem až 300 l. Napriek tomu mala pohotovostnú hmotnosť len 1100 kg.