Ruská automobilka AvtoVAZ predstavila nový crossover Azimut v druhej polovici júna v rámci ekonomického fóra v Petrohrade. Zo začiatku boli informácie o novinke veľmi stručné, domáce médiá ale postupne zverejnili ďalšie technické detaily.
Azimut je skutočne postavený na základoch sedanu a kombíku Vesta, teda platforme Lada B/C, ktorú Rusi vyvinuli z komponentov aliancie Renault-Nissan.
Kratšia ako Vesta, ale s dlhším rázvorom
Crossover má dĺžku 4416 mm, šírku 1838 mm, výšku 1607 mm a rázvor 2675 milimetrov. V porovnaní so zodvihnutým kombi Vesta SW Cross je o 29 mm kratší, ale zároveň o 53 mm širší a o 85 mm vyšší. Vzdialenosť náprav narástla o 40 mm. Práve výška a šírka v kombinácii s 18-palcovými kolesami obutými do pneumatík s rozmermi 235/45 R18 sú dôvodom, prečo Azimut vyzerá na prvý pohľad väčšie ako Vesta.
Aj keď Azimut nedostal pohon všetkých štyroch kolies, čo Rusom podľa ohlasov v diskusiách evidentne prekáža, automobilka deklaruje aspoň pomerne slušnú svetlú výšku 208 mm, čo je o 5 milimetrov viac v porovnaní so spomínanou Vestou Cross. Pred poškodením v terénne novinke pomôže tiež štandardne dodávaný kovový kryt motora a prevodovky. V porovnaní s Vestou v Azimute narástol tiež objem batožinového priestoru zo 480 na 508 litrov.
S čínskou technikou
Nová Lada dostane notoricky známe atmosférické motory VAZ, aj keď automobilka ich opäť upravila a vylepšila ich parametre. Pod prednou kapotou bude pracovať štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom zvýšeným zo súčasných 106 na 120 koní. Druhou alternatívou sa stane benzínová jedna-osmička, ktorej stúpol maximálny výkon zo 122 na 132 koní.
Rusi budú uvedené pohonné jednotky kombinovať s prevodovkami značky Wanliyang. Základom sa stane šesťstupňový manuál, ktorý Lada za príplatok nahradí automatom typu CVT.
Takto si Rusi predstavujú základné verzie bez príplatkovej výbavy.
Turbo s automatom
Poslednou alternatívou sa po čase stane opäť zrejme z Číny dodaný preplňovaný benzínový štvorvalec naladený na 150 koní, ktorý bude spárovaný s klasickou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom.
Interiér dostane 10-palcovú dotykovú obrazovku, dvojramenný multifunkčný volant, pred ním vodič dostane digitálny prístrojový panel a fyzické ovládače dvojzónovej automatickej prevodovky. Novinkou v ruských autách sa stane panoramatická strecha, elektricky ovládané sedadlá, elektricky ovládané piate dvere a Azimut ponúkne v rámci zimného paketu ako prvé auto na svete vyhrievané predné bočné okná.
Lacná nebude
Výroba Lady Azimut má podľa AvtoVAZu začať v priebehu budúceho roka, pričom nový crossover Togliatti by mal podľa odhadov domácich médií stáť od 2,5 do 3,0 milióna rubľov. V prepočte ide o čiastky približne od 27 000 do 32 400 eur.
zdroj: ZR