MP4-ka je oproti sezóne 2011 takmer nezmenená, a tak to bude rovnako ako minulý rok jediné auto v štartovom poli, ktoré má šasi zo sériovky. McLaren si predsa zakladá na používaní pretekárskych technológií v produkčných autách, a jeho karbónová vaňa osádky je tak dobrá, ako sa len dá. Pred zadnou nápravou tróni 3,8-liter V8 twin turbo s interným označením M838T, ktorý museli uškrtiť na 368 kW (500k), teda o nejakých 70 kW (100k) oproti cestnej verzii. Na prvý pohľad to vôbec nevyzerá nadchýnajúco, ale stratu výkonu konštruktéri kompenzovali vylepšenou aerodynamikou a najmä redukciou hmotnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Len nová šesťstupňová prevodovka váži o 80 kilogramov menej než v cestnej verzii! Zvyšok dohnali tým, že si požičali z technológií F1 čo sa dalo. Teda sedadlá, pneumatiky, elektroniku a z monopostu F1 je i volant s miliónom tlačítiek. Že je GT3-ka od McLarenu naozaj rýchle auto, o tom vás presvedčí Nick Heidfeld v tomto videu:

Cena GT3 špeciálu je 380 000 Eur, čo naozaj nie je málo. Ale žiadny konkurent na štarte sa nemôže pochváliť toľkými technológiami a najmä dedičstvom F1, za čo si McLaren dá rád zaplatiť.