Spomínaná základná motorizácia s výkonom 333 koní, ktorá je zatiaľ ako jediná dostupná, nemá závratnú, ale určite slušnú dynamiku. Auto zvládne zrýchlenie z miesta na stovku (pri pohotovostnej hmotnosti až 2441 kg) za 6,9 sekundy, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu. Poďme sa pozrieť, čo vám Volvo do nového liftbacku pribalí.

Najnižší stupeň výbavy nesie označenie Core, bez príplatkových položiek vám predajca za ňu naúčtuje 77 950 eur a je fakt, že veľa dôvodov na príplatky vám už Volvo nenechá.

Neskromný základ

Už v sérii totiž obsahuje napríklad štvorzónovú klimatizáciu spriahnutú s tepelným čerpadlom, 20-palcové hliníkové disky, diódové svetlá s automatickým diaľkovým režimom, elektro-chromatické spätné zrkadlá, elektricky ovládané piate dvere, parkovaciu kameru alebo 11-kilowattovú integrovanú nabíjačku.

Bez doplácania dostanete aj vyhrievané a elektricky ovládané predné sedadlá s bedrovými opierkami, na strane vodiča s pamäťou, bezdrôtový Apple CarPlay, indukčnú nabíjačku pre mobily, štyri konektory USB-C, bluetooth, ale len 325-wattové audio. Multimediálny systém budete ovládať prostredníctvom 14,5-palcovej na výšku orientovanej dotykovej obrazovky a prístup do auta vám umožnia aj digitálne kľúče alebo NFC karta.

Druhý a zároveň prostredný stupeň Plus za 81 950 eur pridáva lepší audiosystém Bose so 14 reproduktormi, vylepšený systém čistenia vzduchu pre posádku, vodič získa head-up displej, elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia, posádku potešia vyhrievané zadné sedadlá a už beztak dlhý zoznam bezpečnostných systémov rozšíri upozornenie na otvorenie dverí, ktoré má brániť nehodám cyklistov.

Poslednou možnosťou je potom Volvo ES90 Ultra, ktoré je v cenníku za 89 950 eur. A okrem všetkého vyššie spomenutého obsahuje ešte elektro-chromatickú panoramatickú strechu, o pohodlie sa postará vzduchové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi spolupracujúce s 21-palcovými diskami a noc zmiernia špičkové svetlá High Definition Pixel.

Všetko pre pohodlie posádky

Interiér je doplnený odvetrávanými prednými i zadnými sedadlami s elektricky ovládanými bočnicami operadiel vpredu, zatiaľ čo zadní cestujúci dostanú nastaviteľný sklon operadiel. Aby sme nezabudli, vpredu v prevedení Ultra získate aj masážnu funkciu a manuálne nastaviteľné dĺžky sedákov.

Akustiku kabíny zlepšujú laminované bočné a zadné okná a s výhľadom vodičovi pomôžu kamery s 360-stupňovým obrazovým výstupom.

zdroj: Volvo